رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان جان باختند که به دنبال آن مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۲۳۱ نفر رسید.
کد خبر: ۹۸۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 05 August 2021

مجید شیرانی افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۶۲۸ نفر قطعی مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان شناسایی شده ظرف ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵۵ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۷۳ بیمار نیز در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

شیرانی، تعداد بیماران کرونایی بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: تجربه روزهای اخیر ثابت کرده که امیدی به بهبودی ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا با سویه دلتا که حال عمومی آنها رو به وخامت می‌گذارد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود، نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ تست تشخیص کرونا در استان انجام می‌شود، گفت: تعداد آزمایش‌ها علاوه بر تست‌های PCR، شامل تست‌های سریع نیز می‌شود هر چند از نظر سازمان بهداشت جهانی تست‌های سریع مثبت جزو آمارهای قطعی مبتلایان محسوب نمی‌شود.

شیرانی با اشاره به وجود پنج هزار ناقل ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: تردد این مبتلایان در سطح جامعه و رعایت نکردن اصل قرنطینه‌گی، منجر می‌شود تا ظرف ۲ هفته آینده با تعداد بیشتری از مبتلایان مواجه شویم.

وی، قطع زنجیره انتقال را مهمترین راهکار مقابله با شیوع کرونا دانست و گفت: با وجود تاکیدات فراوان اما بسیاری از مردم در خصوص خودداری از برگزاری دورهمی‌ها بی‌توجه هستند که انتظار می‌رود در این خصوص همراهی بیشتری انجام گیرد.

 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۱۴ مرداد) ۱۶۲ هزار و ۶۴۴ مورد نمونه‌گیری تشخیص ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۵۷ هزار و ۶۵۷ نفر مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت نارنجی( پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار