همایش ملی نکوداشت مرجع تقلید فقید شیعه مرحوم آیت الله العظمی سید محمود حسینی شاهرودی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ 09 July 2021
 

 

 

به گزارش  تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره آیت‌الله الظعمی سید محمود حسینی شاهرودی گفت: دومین همایش ملی ۲۸ تیرماه در مشهد و کنگره اصلی روز چهارم مردادماه در قم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نصیری فرد با بیان اینکه گروه چهار نفره‌ای از بهترین محققان حوزه علمیه قم مدت هشت ماه به طور شبانه روز تألیفات و آثار این عالم برجسته را جمع آوری کردند، افزود: تولیدات با سه هدف معرفی آثار این فقیه عالی مقام به نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان، معرفی شخصیت ایشان به عموم مردم و معرفی این مرجعیت شیعه به قشر جوان است.

نصیری فرد هدف از برپایی این کنگره را معرفی وی به مردم به ویژه قشر جوان خواند و افزود: ساخت ۲ مستند تلویزیونی که یکی برای عموم مردم و دیگری تخصصی است برای علمای حوزه‌های علمیه قم از زندگینامه این مرجع بزرگ شیعه انجام شده است.

علیرضا اشناگر استاندار سمنان هم با بیان اینکه آیت الله العظمی، حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره)، یکی از پیشرو‌ترین مراجع جهان اسلام و از سرشناس‌ترین عالمان سده گذشته در جهان تشییع بودند گفت: دارالمومنین شاهرود، از سال‌ها پیش خواستگاه عالمان و عارفان و خطیبان بزرگی است که نکوداشت و معرفی آنان به جامعه کنونی و جوانان و نوجوانان پاک نهاد امری ضروری است.

وی افزود: وجوه شخصیت ایشان نه تنها در ابعاد زندگی شخصی، بلکه در عرصه‌های حساس و تاریخ ساز اسلام و حمایت همه جانبه از نهصت امام خمینی (ره) و بویژه واکنش به واقعه فیضیه و استقبال از امام خمینی (ره) در نجف اشرف پس از تبعید توسط رژیم دژخیم شاه، برهمگان مشخص است.

فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش با بیان اینکه تکریم خدمات بزرگان تاریخ، روحیه و اعتماد به نفس جوانان را افزایش می‌دهد و باور به ماندگاری کار خیر تعمیق پیدا میکند گفت: در بین شخصیت‌های پرآوازه و تاریخی، شخصیت آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی، مرجع معظم تقلید، به عنوان یک گوهر بی نظیر در استان و کشور و جهان اسلام می‌درخشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار