معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تنها یک واحد استخراج رمزارز دارای پروانه بهره‌برداری داریم که آن هم به دلیل مشکلاتی تعطیل است.
کد خبر: ۹۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 08 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس احسان صلاحی، در خصوص استخراج رمزارزها، اظهار داشت: پدیده رمزاز چند سالی‌ست که در دنیا مطرح شده و به تبع کشور و استان ما هم درگیر این قضیه شده است.

وی با اشاره به مشکلات قطعی برق و استخراج رمزارزها، تصریح کرد: کار استخراج رمزارز در کشور امسال شروع نشده، حدود چهار پنج سال است در کشور شروع شده و قانون در خصوص این قضیه سکوت کرده بود و در واقع هیچ قانونی برای ساماندهی این فعالیت در سطح کشور نداشتیم تا اینکه وظیفه صدور مجوز‌های رمزارز را به سازمان صنعت، معدن تجارت دادند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: مجوز که صادر شود یعنی شرکت شناسنامه‌دار باید به صورت قانونی در مکان مشخصی فعالیت خود را انجام دهد و ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: وقتی قانونی فعالیت کنند دیگر از تعرفه برق صنعتی و خانگی که یک‌دهم تعرفه صادراتی است استفاده نمی‌کند یعنی در این ایام باید تعرفه برق یک‌هزار و ۸۰۰ تومان و در دیگر ایام تعرفه ۹۰۰ تومان را پرداخت کند.

صلاحی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۷۲ تا مجوز صادر شده، ولی تنها یکی پروانه بهره‌برداری دارد که آن هم به دلیل مشکلاتی تعطیل است.

وی افزود: صدور تنها مجوز برای فعالیت کافی نیست باید حتما دارای پروانه بهره‌برداری باشند که در حال حاضر هم واحد‌های دارای مجوز پروانه بهره‌برداری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ با توجه به اینکه مشکل برق داریم اجازه فعالیت رمزارز را ندارد، بنابراین هر واحد استخراج رمز ارز که در حال فعالیت است قطعا تخلف کرده و باید با آن برخورد قانونی شود، پایان شهریورماه امسال هم واحد‌هایی که دارای پروانه بهره‌برداری است می‌توانند فعالیت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار