معاون ارشاد اسلامی کرمانشاه:
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از ضرورت توجه شعرا به کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: فرهنگ و هنر موجب ماندگاری رخدادها می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 15 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حامد دمیاد عصر روز گذشته سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) در مراسم عصر شعر ملکوت هشتم با محوریت شعر کردی در کرمانشاه، اظهار کرد: در دهه کرامت امسال شاهد حضور ۲ کاروان خادمان رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا(ع) هستیم که فضای معنوی، شور و نشاط را در استان کرمانشاه ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: ایران ما دارای تاریخ پرافتخاری است که یکی از رمزهای ماندگاری این تمدن بزرگ فرهنگ و هنر غنی آن است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مردم ایران همواره عشق و ارادت خاصی به ساحت اسلام و اهل بیت (ع) داشته‌اند و تمدن ایرانی و اسلامی را به وجود آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف دشمنان همواره تلاش کرده‌اند به این تمدن بزرگ خدشه وارد کنند اما به دلیل برخورداری مردم این سرزمین از ارزش‌های اسلام ناب تمام نقشه‌های دشمن تاکنون شکست خورده و شاهد ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در سایر کشورها هستیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: شبیخون و تهاجم فرهنگی طی سال‌های گذشته مطرح شد اما بسیاری از افراد آن را درک نکردند اما امروز نقشه و اهداف دشمن برای همگان آشکار شده است.

دمیاد تصریح کرد: یکی از روش‌های ماندگاری یک پیام استفاده از ابراز فرهنگ و هنر است و اگر پیوست فرهنگی برای کارهای مختلف ایجاد شود و در اختیار مردم قرار گیرد، می‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم تا آثار آسیب‌های مختلف اجتماعی کمتری وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه دارای مفاخر بزرگ و ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر است که در راستای نشر معارف اهل بیت(ع) گام برمی‌دارند.

دمیاد در پایان بیان کرد: جامعه کودک و نوجوان باید بیشتر مورد توجه شاعران قرار گیرند زیرا این گروه سنی بیشتر در معرض آسیب قرار دارند و بهترین راه برای انتقال پیام به این گروه شعر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار