رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرج گفت: انعقاد اجاره نامه با افزایش اجاره بهای بیش از بیست درصد در املاک تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 01 July 2021

افزایش نجومی نرخ اجاره بها در البرز/ اینجا کرکره نظارت پایین آمده است

به گزارش «تابناک البرز» محمد قمی گفت: انعقاد اجاره نامه با افزایش اجاره بهای بیش از بیست درصد در املاک تخلف محسوب می شود مگر آن که با توافق مستاجر و موجر نرخ اجاره بها افزایش پیدا کند که در این صورت هر مبلغی که باشد پذیرفته است.

او افزود: مستاجران درصورت تمایل به تمدید مدت اجاره باید یک اظهارنامه به موجر(صاحبخانه) بدهند؛ اگر موجر پذیرفت که اجاره نامه تمدید می شود و اگر مخالفت کرد، شورای حل اختلاف رای به تمدید می دهد.

قمی گفت: صاحبخانه ها تنها درصورتی که بخواهند منزل خود را بفروشند یا به فرزندان خود اجاره دهند، می توانند مستاجر را مجبور به تخلیه کنند.

مهرزاد، یکی از مشاوران املاک کمال شهر نیز گفت: من امسال فقط یک مورد تمدید اجاره داشته ام و به نظر می رسد در سایر موارد، مستاجر و صاحبخانه باهم توافق کرده باشند.

او افزود: افزایش نرخ اجاره بها تا بیست و پنج درصد در تهران، بیست درصد در کرج و در شهرهای اقماری تا پانزده درصد مجاز است البته این مورد درخصوص املاک تجاری صدق نمی کند.

آذر، یکی از مشاوران املاک کرج هم گفت: دیگر در کمتر دفتر املاکی خانه اجاره ای وجود دارد و منزل خودم را نیز با افزایش بیست درصد اجاره بها اجاره داده ام.

به دنبال صداقت سنجی این ادعاها با آقای فتحی که یکی از مستاجران منطقه کلاک کرج است، گفت و گو کردیم.

او به خبرنگار ما گفت: خدا صاحبخانه ام را خیر دهد بدون این که به بنگاه برویم بیست درصد، نرخ کرایه را افزایش داد و قرارداد را شفاهی تمدید کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار