معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: یکهزار و ۴۰۰ مورد آنژیوگرافی عروق قلب پس از شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان امام حسین(ع) این شهر انجام شد.         
کد خبر: ۹۷۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 26 June 2021
 
یکهزار و ۴۰۰ مورد آنژیوگرافی عروق پس از شیوع کرونا در شاهرود انجام شد

                                                                                               

 

به گزارش تابناک سمنان حسین شیبانی روز شنبه با بیان اینکه در ۱۶ ماه گذشته برای مقابله با ویروس کرونا انجام آنژیوگرافی عروق قلب و مغز بیشتر شد به خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر یکهزار و ۴۰۰ مورد آنژیوگرافی عروق قلب ، ۴ مورد آنژیوگرافی عروق مغز نیز انجام شد.

متخصص بیماریهای قلب وعروق دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: ۴۶۰ بیمار در این مدت تحت آنژیوپلاستی قرار گرفتند که طی آن ۵۱۰  مورد لوله گذاری یا stent در عروق کرونر بیماران جاسازی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در این مدت  چهار  مورد تخلیه مایع دور قلب و نیز سه  مورد نصب باطری موقت قلب هم صورت گرفت.

بنابه آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود  تاکنون نزدیک به ۱۳ هزار تن در این منطقه  به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود پنج هزار و ۵۰۰ تن نیز در بخش های اختصاصی کرونا بستری شده اند ، از  مجموع یکهزار و ۱۱۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان تاکنون ۲۸۷ مورد یعنی حدود ۲۵ درصد مربوط به شاهرود و میامی بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۲ شهرستان شاهرود و میامی را زیر پوشش خود دارد.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از سال ۵۲ با عنوان آموزشگاه بهیاری کار خود را آغاز کرد، در سال ۶۱ به دانشکده مامایی و پرستاری و در سال ۷۱ به دانشکده علوم پزشکی ارتقاء یافت. مجموعه کنونی از اسفند ۸۶ با عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود در حال فعالیت است.
این دانشگاه هم اکنون دارای یکهزار و ۷۰۰ دانشجو در ۹ رشته کارشناسی، ۶ رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای تخصصی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار