نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ همراه با سردرگمی ذهنی در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری هستند.
کد خبر: ۹۷۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 27 June 2021

اگر این علائم را دارید به نوع شدید کرونا دچار می شوید

 

 

به گزارش تابناک سمنان محققان در این مطالعه، پرونده الکترونیک سلامت بیش از ۳۶۰۰۰ بیمار کرونایی را در پنج بیمارستان فلوریدا تجزیه و تحلیل کردند. از این تعداد، ۱۲٪ به کووید ۱۹ شدید مبتلا شده بودند.

براساس نتایج این مطالعه، بیماران دارای گیجی و سردرگمی ذهنی سه برابر بیشتر از بیماران فاقد چنین علائمی دچار بیماری شدید می‌شوند.

«دیوید مارا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فلوریدا، در این باره می‌گوید: «یکی از موارد اصلی در درمان کووید ۱۹، یافتن علائمی است که نشان می‌دهد ممکن است دچار بیماری تهاجمی یا شدید شده باشید.»

مارا در ادامه افزود: «آنچه ما دریافتیم این بود که برخی علائم مغزی، به ویژه شرایطی که تحت عنوان انسفالوپاتی شناخته می‌شود، ممکن است نشانه اولیه بیماری کووید ۱۹ باشد.»

انسفالوپاتی با گمراهی و گیجی عمومی مشخص می‌شود و شخص به درستی نمی بیند.

وی گفت: «آنها ممکن است ندانند کجا هستند یا در مورد افراد اطراف خود گیج شوند. ممکن است از تاریخ یا وقایع اخیر اطلاع نداشته باشند. اگر سردرگمی زیادی وجود داشته باشد که برای آن فرد غیرمعمول باشد، این نوعی اختلال عملکرد حاد مغزی را نشان می‌دهد.»

این مطالعه نشان داد که علائم انسفالوپاتی معمولاً چند روز قبل یا همزمان با پیشرفت کووید ۱۹ در یک مرحله جدی که نیاز به درمان فشرده مانند بستری در بخش مراقبتهای ویژه یا اتصال به دستگاه تنفسی ونتیلاتور دارد، ظاهر می‌شوند.

به گفته محققان، توجه به علائم انسفالوپاتی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ می‌تواند به پزشکان کمک کند درمان را خیلی زودتر آغاز کنند و به طور بالقوه از بروز بیماری شدید جلوگیری کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار