شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس ۶ رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت کرد.
کد خبر: ۹۷۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 21 June 2021

۶  رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر رضا نقدی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد و در این راستا رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این ۶ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ رشته رسید افزود:  تربیت بدنی، شبکه های کامپیوتری، معماری داخلی و  گیاه پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای معماری و  تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته  رشته های جدید این دانشگاه هستند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند.

نقدی  ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیئت علمی، راه اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تربیت تکنسین ماهر را یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: آمار اشتغال به کار پسران فارغ التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ۶۷ درصد است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: تربیت تکنسین ماهر از رسالت های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای است.

وی با عنوان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای و جمعیت دانشجویی بالغ بر ۱۶۰ هزار نفر در سراسر کشور است؛ افزود: بر اساس بررسی‌های آماری ، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

رضا نقدی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار