نیکوکاری و انجام کار خیر یکی از خصلت های بزرگ و انسانی مردم ایران از دیرباز بوده و در هر حادثه مترقبه یا ناگهانی دیده شده است و این روزها دست خیر خیران را در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۶۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 08 June 2021

دست خیر خیران شاهرودی برای سر سلامتی مردم

 

به گزارش تابناک سمنان مردم شاهرود هم این ویژگی را بارها نشان داده اند، نگاهی به طرح های بزرگ این شهرستان که انداخته شود ردپای خیران این منطقه را به آسانی می بینیم.

 چند طرح بزرگ در منطقه شاهرود اجرا شده که بیشتر آن ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و به انجام رسیده است.

ساخت فرودگاه بین المللی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، کارخانه کنسانتره میوه توحید و چند طرح دیگر با همت بالای مردم این دیار و بویژه خیران این خطه به بار نشسته است.

پس از ورود ویروس کرونا به کشور و شرایط بحرانی که ایجاد کرد، بسیاری از مردم و حتی مسوولان نیز برای مهار آن دچار مشکلات بسیار شدند.

از آنجا که فشارهای تحریم و نیز برخی مشکلات اقتصادی دیگر دولت را برای ارائه خدمات کامل با تنگناهایی روبرو کرده بود ، باز هم مردم و خیران کشور با تمام وجود پا به میدان گذاشتند تا بخشی از درد بیماران کووید۱۹ کاسته و برای کارکنان بخش بهداشت و درمان قوت قلب باشند.

گروهی از خیران شاهرود هم با دانشگاه علوم پزشکی این شهر همگام شدند و با بررسی نیازهای بیمارستان ها ، تلاش هایشان را برای تامین آن ها همسو کردند.

 

خیران همواره پیشقدم در مقابله با کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: خیران همیشه در این امور پیشقدم و در کنار بخش دولتی با کمک رسانی به موقع التیام بخش درد بیماران بودند.

رضا چمن افزود: کمک های خیران که خارج از چارچوب ضوابط مرسوم اداری ارائه می شود به مراتب تاثیرگذارتر از کمک های بخش دولتی است که به طور معمول و به لحاظ وظایف ذاتی انجام می شود.

 

مشارکت خیرخواهانه التیام بخش است

چمن با بیان اینکه مشارکت های خیرخواهانه التیام بخش است، تصریح کرد: زمانی که همکاران درمانی مشارکت خیران را مشاهده می کنند این مشارکت ها موجب تقویت روحیه همکاران ما در مدیریت، سیاست گذاری، برنامه ریزی و صحنه اجرای کار جهادی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در دوران کرونایی برخی خیران از جمله جوانان، دانشجویان ، دوستان و همکاران بازنشسته بودند که بدون هیچ چشم داشتی به لحاظ کار حرفه ای و تخصصی در عرصه بهداشت و درمان به یاری ما آمدند.

وی افزود: برخی دیگر نیز با کمک های حمایتی و معیشتی که اکنون رونق خوبی هم گرفته، خانواده های نیازمند آسیب دیده اقتصادی ناشی از محدودیت های کرونایی را مورد حمایت قرار داده اند.

به گفته وی، این گونه کمک ها موجب شده تا بتوان فضای ایجاد شده در جامعه، خانواده و همکاران ما را بهتر مدیریت کرد.

چمن ادامه داد: همکاران ما زمانی که مشارکت خیران در بخش بهداشت و درمان را لمس می کنند، متوجه می شوند نقش ایثار و جهاد چقدر مهم است و در این عرصه همه پای کار آمده و آنانی که هیچ وظیفه ای هم ندارند، آستین بالا زده و با همت خود مهمترین اقلام اساسی و حیاتی مورد نیاز مجموعه بهداشتی را در حد بضاعت تهیه و اهدا می کنند.

 

بسیج اجتماعی در مقابله با همه گیری ویروس کرونا

وی با بیان اینکه در دوران مبارزه با کرونا همگان موضوع همه گیری را حیاتی و اجتماعی تلقی کرده و در این خصوص بسیج اجتماعی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: کسانی که به طور مستقیم درگیر هستند با دیدن این مشارکت ها با روحیه بهتر و توان مضاعف خدمت رسانی خود را انجام می دهند.

به گفته وی، هرکسی در این عرصه کمک کرد که کار بهتر انجام شود و دردی از آلام مردم کمتر شود به طور یقین اجر اُخروی کسب کرده و در توفیقات و دستاوردهای به دست آمده سهیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید با همکاری های بین بخشی و درون بخشی، مشارکت های مردمی و هر کس به هر طریقی که می تواند برای رفع این آسیب جهانگیر در حد بضاعت مشارکت و همکاری کند.

 

مشارکت داوطلبانه، آگاهانه و هوشمندانه ماندگار است

چمن با بیان اینکه خیران به درستی با درک بالا به این امر ورود پیدا کرده و سعی داشتند مسوولانه، داوطلبانه، آگاهانه و هوشمندانه مشارکت کنند گفت: مشارکتی ماندگار، پایدار و ثمر بخش است که دارای این خصوصیات باشد و چنانچه مشارکتی به اجبار و تحت معذوریت و محدودیت باشد آن مشارکت ماندگار نخواهد بود.

به گفته وی، حوزه مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ۱۵ ماه اخیر بسیار فعال بود و تامین اقلام حفاظت فردی تا تجهیزات بیمارستانی را به کمک خیران تهیه به منصه عمل رساندند.

وی مشارکت خیران را منجر به تلاش مضاعف همکاران بهداشت و درمان دانست و افزود: عملکرد خیران موجب ترویج فرهنگ نیکوکاری، نوع دوستی و نهادینه شدن در جامعه شده است.

 

خیران شاهرودی ۱۰۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان کمک کردند

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در امور مشارکت های مردمی هم به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز همه گیری کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیران به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان کمک شده است.

ابوالفضل باباخانی افزود: تجهیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، راه اندازی مراکز جدید، کمک به بیماران و بخش درمان و کادر درمان بخشی از این کمک ها بود.

وی ادامه داد: از جمله کمک های خیران می توان به اهدای اقلامی جهت تولید دستگاه های اکسیژن ساز، ونتیلاتور، تخت های بیمارستانی، توسعه بخش های بیمارستانی Icu مربوط به بیماران کرونایی اشاره کرد.

 

مشارکت بخش دولتی در مقابله با کرونا

باباخانی به مشارکت های برخی بانک ها از جمله بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و افزود: ۴۷ قلم تجهیزات مقابله با ویروس کرونا به مبلغ سه میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اهدا شد که شامل  ۱۷ دستگاه "پالس اکسیمتر" ، ۱۷ عدد  "ترمومتر "، هفت دستگاه "ضدعفونی کننده با اشعه UV " و ۶ عدد کپسول اکسیژن با تجهیزات کامل است .

وی با بیان اینکه این اقلام بیشتر نقش پیشگیرانه حمایتی در اقدامات سرپایی دارد، اظهار داشت: بخشی از این اقلام را می توان در طرح شهید سلیمانی برای شناسایی افرادی که درمعرض خطر و یا کسانی که در ابتدای بیماری هستند و بخش دیگر مانند دستگاه "اکسیژن و پال اکسیمتر" را برای کمک به بیمارانی که در منزل، نقاهتگاه ها و مراکز درمانی بستری هستند، استفاده کرد.

 

اهدای سه دستگاه تنفس مصنوعی به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود

خیران شاهرودی برای مقابله با شیوع کرونا در سال گذشته تعداد سه دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به قیمت تقریبی هر کدام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین تعداد زیادی اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود اهدا کردند.

مجمع خیران شاهرود نیز تعداد ۱۲ تخت اتوماتیک ۴ موتوره به بخش" آی سی یو" ،۶ برانکارد مکانیکی، تعداد زیادی دستکش لاتکس، کمد کنار تخت به ارزش ۸۰ میلیون ریال و میز غذاخوری به ارزش ۶۰ میلیون ریال به این بیمارستان اهدا کردند.

خیران مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت خرید لباس "گان" و ۶۰ میلیون ریال بابت خرید جعبه حمل نمونه آزمایشگاهی کرونا به حساب این بیمارستان واریز نمودند.

اقلام و تجهیزاتی مانند دستگاه ونتیلاتور، تخت، ماسک، لباس حفاظت فردی هم توسط خیران سلامت شهرستان های شاهرود و میامی، بسیج و سپاه پاسداران نیز اهداء شد.

 

ساخت همراه سرا به همت خیران

ساخت همراه‌سرای بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان یکی از نیازهای مهم بخش درمان این شهرستان با کمک خیران سلامت از مرداد ماه پارسال آغاز شد.

زیربنای این ساختمان ۱۲۰ مترمربع و مساحت آن ۴۰۰ مترمربع برای ساخت ۱۶ واحد مسکونی با تجهیزات مورد نیاز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

کمک های نقدی و غیر نقدی، خرید تجهیزات بیمارستانی و اقلام بهداشتی، اهدای بسته های کمک معیشتی به خانواده های آسیب دیده از کرونا و همچنین شرکت داوطلبانه بسیجیان در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی همه و همه با همت بالای خیران و به یادگار ماندن برای نسل آینده ماندگار خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار