کرونا کم بود قطعی برق هم به آن اضافه شد؛
تابناک سمنان: علیرضا شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً تا ۱۵ شهریور به صورت جسته و گریخته درگیر موضوع کمبود و خاموشی‌ در سطح استان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۶۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 30 May 2021

علیرضا شریفی نژاد - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

 

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه مشکل کمبود و قطعی برق مربوط به کل کشور بوده و صرفاً مخصوص استان سمنان نیست، ابراز داشت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً تا ۱۵ شهریور به صورت جسته و گریخته درگیر موضوع کمبود و خاموشی‌های ناشی از آن هستیم.‌

وی با بیان اینکه باید برای اعمال خاموشی‌های با برنامه، زمان درستی را تعریف کنیم، تاکید داشت: مدیران حوزه انرژی باید نسبت به گروه بندی مناطق جهت قطع احتمالی برق و آب، اعلام زمان اعمال محدودیت و اطلاع رسانی برنامه‌ی خاموشی‌ها را از طریق اپلیکیشن برق اقدام کنند.

علیرضا شریفی نژاد با بیان اینکه مدیران حوزه انرژی باید برنامه‌ای جامع ارائه نمایند تا ضمن بررسی ابعاد مختلف آن بتوانیم به توافقی جامع دست یابیم‌، افزود: آنچه مشخص است اینکه، در صورت ارائه برنامه جامع و زمانبندی منظم خاموشی‌ها از همان ابتدا یکپارچگی داشته و رفتار همگن از خود نشان دهیم.

شریفی نژاد همچنین بیان کرد: باید نقاط قرمز و حساس شهرها برای جلوگیری از قطع برق در این اماکن مشخص و اعلام شود از سوی دیگر باید گفت استان سمنان، استانی صنعتی است و لذا باید برنامه‌ی منظم خاموشی‌های صنایع جهت تمهید مقدمات و بروز کمترین خسارات به مردم و صنایع اعلام شود.‌

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اعمال با برنامه‌ی خاموشی‌ها به موقعیت و شرایط خاص هر استان بستگی دارد، گفت: قطع بی‌مورد جریان برق به هیچ وجه در برنامه کاری هیچ دستگاهی نیست، بلکه هدف این است که ماحصل این جلسه رعایت حداکثری منافع مردم با کمترین تبعات باشد.‌

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه لازم است تا برای عبور از بحران و رفع مشکل تولید برق، تسهیلاتی را برای خریداری ژنراتور در اختیار مدیران صنایع قرار دهیم، گفت: ما در زمستان سال گذشته با کمترین مشکل تصمیمات مدیریتی در خصوص اعمال خاموشی‌ها را عملیاتی کرده و هیچ نگران خاصی نیز به وجود نیامده است.

نادر فخری با بیان اینکه قطع برق اثرات نامطلوبی در زندگی مردم دارد، بیان کرد: قطع برق آستانه تحمل مردم را کاهش می‌دهد همچنین مدیریت مصرف انرژی و برنامه خاموشی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمترین ناراحتی برای مردم وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق با مشارکت شهرداری‌ها باید، مصرف برق در پارک‌ها و معابر عمومی را مدیریت کنند، تاکید داشت: لازم است تا هر چه سریع‌تر مصوبات کمیسیون کارگری اجرایی شود.

فرماندار سمنان همچنین بیان کرد: در صورت مشخص شدن مراکز و مزارع غیر مجاز ماینر و تولید رمز ارزها به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد. از سوی دیگر برای مدیریت مصرف برق و با اقدامات انجام شده در سطح شهر سمنان، چراغ‌های روشنایی معابر به صورت یک در میان خاموش و بر اساس تنظیمات انجام شده در دستگاه‌های فتوسل معابر، زمانبندی قطع و وصل جریان در روشنایی معابر مدیریت شد.‌

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار