احسان مهری در گفتگو با تابناک:
رئیس شبکه بهداشت شهرستان سنقر و کلیایی گفت:در صورت بروز هر گونه علائم مشابه سرماخوردگی برای انجام تست کرونا اقدام کنید.
کد خبر: ۹۵۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 28 April 2021

احسان مهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تست کرونا به صورت تست pcr در مرکز ۱۶ ساعته و در صورت لزوم در بیمارستان امام خمینی این شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: نوع دیگری از این تست برای شناسایی زود هنگام اطرافیان شخص مبتلا به کرونا می‌باشد که عموما در شبکه بهداشت و یا درب منزل با هماهنگی قبلی صورت می‌گیرد و خطری برای عموم مردم ایجاد نمی‌کند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان سنقر و کلیایی اضافه کرد: رهگیری و شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به کرونا از چند ماه گذشته آغاز شده و به صورت روزانه و داوطلبانه نمی‌باشد بلکه افراد توسط نیرو‌های شبکه بهداشت شناسایی شده و بعد از انجام هماهنگی‌های لازم این رهگیری انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت تست pcr در شهرستان و حتی مرکز استان محدود است، خاطر نشان کرد: با توجه به آمار مبتلایانِ سنقر و کلیایی و ظرفیت محدود تعداد تست‌های شهرستان در صورتی که دکتر حاضر در مرکز ۱۶ ساعته، تشخیص دهد فرد مشکوک به کرونا است، تستِ pcr انجام می‌شود.

وی به علامت‌های بارز در پیک چهارم اشاره کرد و افزود: در شرایطی که عموم مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده می‌کنند، در صورت بروز هرگونه علائم مشابه سرماخوردگی، شخص باید به پزشک مراجعه کرده و برای انجام تست کرونا اقدام کند.

مهری در ادامه اضافه کرد: با توجه به روزه داری در ماه رمضان امکان افزایش دمای بدن و سردرد مقطعی وجود دارد که جای نگرانی نیست، اما در صورت بروز علائمی مانند سردرد، تب و سرفه طی چندین ساعت طولانی بدون سابقه بیماری قبلی، بهتر است افراد به مرکز ۱۶ ساعته واقع در محله اسلام آباد جنب مسجد واعظی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: عمده علائم بیماران بستری، تنگی نفس بوده که با ورود دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان از اسفند ماه ۹۹ مشکلی از این جهت نداریم.

مهری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را در بهبود وضعیت کرونا موثر دانست و گفت: با توجه به موج چهارم و نوع جهش یافته ویروس کرونا توصیه می‌شود مردم از دو ماسک به صورتی که مجرای تنفسی را کاملا پوشش دهد، استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار