مدیر روابط عمومی دامپزشکی البرز مدعی شد که مدیر کل این تمایلی به ارتباط با رسانه ها نداشته و به همین دلیل مدیران ما خود را از دسترس اصحاب رسانه خارج کرده اند!
کد خبر: ۹۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 14 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تلف شدن تعدادی دام از جمله کل و بز در منطقه شکار ممنوع شهرستان طالقان منتشر شد.
بلافاصله خبرنگاران به ویژه خبرنگاران تابناک البرز با مدیران اداره کل دامپزشکی استان البرز تماس گرفته و از آنها خواستند تا اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
متاسفانه تا این لحظه هیچ یک از مدیران دامپزشکی البرز پاسخگوی سوالات نبوده و حتی مدیر روابط عمومی این اداره در رفتاری خارج از عرف به برخی از خبرنگاران گفته است که ما نیازی به پاسخگویی به رسانه ها نمی بینیم!
وی همچنین مدعی شد که مدیر کل دامپزشکی تمایلی به ارتباط با رسانه ها نداشته و به همین دلیل مدیران ما خود را از دسترس اصحاب رسانه خارج کرده اند!
کلهر در پاسخ به اصرار خبرنگاران از جمله خبرنگار تابناک تاکید داشت که هیچ نشانی از وجود طاعون نشخوارکنندگان کوچک در البرز مشاهده نشده و رسانه هایی که این خبر را منتشر کرده اند، از واقعیت اطلاعی ندارند!
اما موضوع مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به اندازه ای دارای اهمیت بود که اصحاب رسانه نمی توانستند از کنار آن به راحتی عبور کنند.
به همین دلیل با حسین محمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز تماس گرفتند که وی در کمال تعجب، خبر فوق را تایید کرد.
این مسئول گفته است: از صبح امروز دوشنبه یک اکیپ 30 نفره متشکل از محیط بانان، دو نفر دامپزشک و جوامع محلی منطقه شکار ممنوع طالقان را با تمام امکانات بهداشتی و ایمنی مورد پایش قرارداده و سلامت گله های کل و بز را در این منطقه تایید نمودند.
وی با اشاره به اینکه غیراز 7راس لاشه پیدا شده که روز گذشته توسط جوامع محلی مشاهده شده بود، تا این لحظه هیچ لاشه جدیدی پیدا نشده افزود: محیط بانان در ادامه روند پایش خود به معدوم کردن لاشه حیوانات با رعایت دستورالعملهای بهداشتی اقدام نموده وتا زمان اطمینان از کنترل بیماری در منطقه حضور خواهند داشت.
وی همچنین از امورعشایری و منابع طبیعی استان خواست تا اطلاع بعدی ازورود دامها و احشام به داخل منطقه جلوگیری و در صورت بودن حیوانات اهلی در این مناطق سریعا ازمنطقه آلوده، حیوانات خود را خارج نمایند.
این مقام مسئول اضافه کرد: تدابیر مشابهی در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی نیز اندیشیده شده و آمادگی لازم در بین محیط بانان این منطقه نیز وجود دارد.
وی درخاتمه گفت: علیرغم اینکه زیستگاههای این استان جزمناطق 4 گانه نبوده ولی با همکاری دستگاههای مربوطه اقدامات پیشگیرانه لازم بعمل آمده است.
در مقابل شفاف سازی محیط زیست استان البرز، اداره دامپزشکی این استان به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت است.
از جمله آنکه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز در خبری که در تاریخ 22 شهریور (روز گذشته) به نقل از مسعود عصار رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی منتشر کرده، نوشته است: خوشبختانه از ابتدای سال جاری گزارش تأیید شده ای از وقوع این بیماری در استان البرز نداشته ایم و دام های اطراف کانون های بیماری در سال های 92 و 93  از تاریخ 15/6/94 (یک هفته قبل از انتشار خبر!!!)  تحت پوشش واکسیناسیون در خواهد آمد که پیش بینی می شود قریب 20 هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری واکسینه شوند!


عصار در پایان یاد آور شد به دلیل شیوع این بیماری در نشخوارکنندگان وحشی در حیات وحش برخی از استان ها در خصوص کنترل بیماری همکاری خوبی بین مجموعه دامپزشکی استان و اداره کل محیط زیست وجود دارد . و طبق برنامه OIE و پروتکل سازمان دامپزشکی کشور تلاش خواهیم کرد تا 5 سال آینده این بیماری را ریشه کن کنیم.
حال معلوم نیست، چگونه این مدیر عالی رتبه دامپزشکی البرز از یک سو سخن از ریشه کن شدن بیماری در البرز به میان آورده و از سوی دیگر با نادیده گرفتن 7 لاشه کشف شده، به صراحت می گوید که هیچ گزارش تایید شده ای در اختیار نداریم!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همکار دامپزشکی دولتی البرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
اینکه مرجع تشخیص بیماری دامپزشکی است شکی نیست من نمیدانم محیط زیست چطور تشخیص داده ... مدیرکل دامپزشکی فرد بسیار مجرب و علمی است ایا بدون بررسی و نمونه برداری و آزمایش میتوان حرف زد این بیماری در گله های گوسفند کشورمان بومی شده ودرصورت بروز کانون بیماری واطرافش مایه کوبی میشود.حیات وحش در قلمرو مسئولیت دامپزشکی نیست و واقعا حق دامپزشکی با اینهمه مسئولیت تخصصی اینجور انتقادها نیست
مدیر پایگاه این همکار دامپزشکی دولتی البرز ! بهتر است به پرتال روابط عمومی دامپزشکی استان البرز مراجعه کرده و تایید خبر تابناک را در پرتال فوق مشاهده فرماید. رسانه ها نیز حق دارند از مدیرانی که در زمان های بحرانی پاسخگوی خبرنگاران نیستند انتقاد کرده و مسائل را با مردم در میان بگذارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار