رمضان رویین تن در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت:کارائی مصرف آب در گلخانه نسبت به تولید فضای باز به عنوان کلیدی‌ترین عامل بهره وری در کشاورزی ۱۰ برابر خواهد بود و می‌توان گفت با ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه ۱۳۵ میلیون متر مکعب اب صرفه جوئی خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 21 December 2020
رمضان رویین تن در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی و مناسب ظرفیت کشت ۲۵۰۰ هکتار گلخانه در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: به مقایسه میزان درآمد کشاورزان و مصرف آب در کشاورزی سنتی و گلخانه پرداخت و گفت:در کشت گلخانه‌ای بطور متوسط هرهکتار ۸۰ تا ۱۶۰هزار دلار در آمد دارد و کار ائی مصرف آب در گلخانه نسبت به تولید فضای باز به عنوان کلیدی‌ترین عامل بهره وری در کشاورزی ۱۰ برابر خواهد بود و می‌توان گفت با ایجاد ۱۰۰۰ هکتار گلخانه ۱۳۵ میلیون متر مکعب اب صرفه جوئی خواهیم کرد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:یکی از مهمترین مزیت‌های کشت‌های گلخانه‌ای است چرا که اشتغالزایی هر هکتار گلخانه معادل هزار هکتار زمین دیم و درآمد زایی آشتغالزایی بالا ن معادل ۵۲۳ هکتار زمین دیم خواهد بود به عبارت دیگر اگر ۱۰۰۰هکتار گلخانه داشته باشیم به اندازه ۱میلیون هکتار دیم اشتغال زائی خواهد داشت.

رویین تن خاطر نشان کرد: کاهش ضایعات تولید که در کشاورزی معمولی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد، اما در کشت گلخانه‌ای زیر ۲ درصد است را از دیگر مزایای این روش کشاورزی دانست.

وی گفت: در استان کرمانشاه نیز هم اکنون حدود ۴۲.۵ هکتار گلخانه فعال داریم و باتوجه به آمار وزارت جهاد کشاورزی از نظر وسعت گلخانه‌ها در رتبه ۲۲ کشور قرار داریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار