رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر اعلام کرد
رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر شرایط حضور در جشنواره منطقه‌ای اختراعات «رویش خلیج‌فارس» را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 09 September 2015
رضا آذین صبح امروز در نشست خبری جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش خلیج‌فارس اظهار داشت: این جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای جوان است که می‌توانند در آینده کشور نقش مهمی ایفا کنند.

وی بیان کرد: همچنین این جشنواره می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه بیشتری برای نخبگان علمی در استان باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به برخی شرایط حضور در جشنواره گفت: فقط اختراعاتی مجاز به نام‌نویسی هستند که به ثبت «سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور» رسیده باشند و از تاریخ ثبت آنها حداکثر سه سال گذشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در خصوص فرآیند داوری جشنواره نیز گفت: به‌منظور افزایش کیفیت جشنواره، فرایند داوری در دو مرحله انجام می­‌شود، در مرحله اول همه اختراع‌های نام‌نویسی شده بررسی‌شده و تعدادی از آنها بر اساس معیارهای علمی برای شرکت در مرحله حضوری برگزیده می­‌شوند و در مرحله دوم اختراعات در نمایشگاهی با حضور مخترعین و هیئت‌داوران بنیاد ملی نخبگان ارزیابی می‌شوند.

آذین گفت: این جشنواره امسال به میزبانی بنیاد نخبگان استان خوزستان برگزار می‌شود و مخترعین می‌توانند تا تاریخ 30 آبان‌ماه سال جاری با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد نخبگان استان بوشهر به آدرس boushehr.bmn.ir برای شرکت در جشنواره نام‌نویسی کنند.

وی ضمن دعوت از مخترعین استان بوشهر برای حضور در این جشنواره گفت: مرحله نهایی داوری اختراعات جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش خلیج‌فارس روزهای 5 و 6 دی‌ماه با حضور مخترعین استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

آذین تصریح کرد: این جشنواره با هدف رونق بخشیدن به فضای ابتکار، انگیزه بخشیدن به جوانان و شناسایی اختراعات برگزیده و تسهیل مسیر حرکت آنها به‌ منظور رسیدن به محصولی دانش‌بنیان از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه تکمیل چرخه نوآوری و تبدیل دارایی­‌های فکری به ثروت از کارکردهای اصلی این جشنواره است، گفت: مخترعین استان بوشهر می‌­توانند با نام‌نویسی و شرکت در این جشنواره، اختراع خود را در رقابتی سالم مورد ارزیابی قرار دهند و در صورت تأیید هیئت‌داوران، از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای طی مسیر توانمندسازی اختراع خود بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر اضافه کرد: اختراعات برگزیده در جشنواره‌های منطقه‌ای اختراعات بنیاد ملی نخبگان با توجه به میزان تازگی اختراع در سطح ملی و بین‌المللی، طول عمر فناوری حاصل از اختراع، آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از به‌کارگیری اختراع، چگونگی مستندسازی فرایند رشد اختراع و قابلیت ورود به بازار و ارزش‌افزوده اقتصادی و اجتماعی حاصل از تجاری‌سازی اختراع به‌عنوان اختراع سطح 3 موردحمایت قرار می‌گیرند و باهدف تکمیل اختراع و مستندسازی آن، کمک به استقرار در مراکز رشد یا پارک‌‌های علم و فناوری و تأسیس شرکتی نوپا مرتبط با اختراع به مخترعین تسهیلات اعطا می‌شود.

آذین ادامه داد: همچنین امتیاز این اختراع بر اساس مفاد آیین‌نامه جایزه‌‌های تحصیلی دانشجویان برای مخترعین حائز شرایط لحاظ می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار