بسته اقتصادی ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:"طرح های مهم استان یزد 10 سال است تکمیل نشده است،ادامه قصه پرغصه مسکن مهردر یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 08 September 2015

به گزارش تابناک یزد،معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت یزد با تشریح الزامات و تکالیف قانون بودجه ۹۴ تصریح کرد: تصویب الزامات بودجه نظیر: تبصره ۱۹ قانون بودجه، ماده ۷۱ قانون الحاق۲، ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و موارد مندرج در جدول ۱-۱۰ قانون بودجه در مجلس موجب شده تا دست استان‌ها در نحوه توزیع بودجه عمرانی بسته شود.
محمد رضا نبی گفت: کل بودجه عمرانی ابلاغی به استان یزد ۱۵۴ میلیارد تومان است.
وی با توصیه به دستگاه‌ها برای تجمیع طرح‌های خود گفت: بسیاری از طرح‌های مهم استان ۱۰ تا ۱۵ سال است در دست تکمیل است که این موجب هدررفت سرمایه ملی می‌شود.

معاون سازمان مدیریت گفت: بر اساس قانون، دستگاه اجرایی موظف است نسبت به پیشنهاد و توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح‌ها اقدام نماید و لازم است این پیشنهادات با اهداف شهرستان و استان همخوانی داشته باشد.
نبی تصریح کرد که باتوجه به کمبود شدید اعتبارات و همچنین تاکید دولت، طرح جدیدی ارائه نشود.
...............................................
دبیرشورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد با بیان این مطلب که ۸۵ درصد موتورسیکلت‌ها در یزد فاقد بیمه هستند، گفت: در چهار ماه نخست امسال، بیمه‌های دولتی یزد ۲۹۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت کردند.
حسنعلی طالعی‌ در نشست خبری مدیران ادارات تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان یزد با اصحاب رسانه که به میزبانی بانک سپه یزد برگزار شد، اظهار داشت: احساس امنیت از اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین نیازهای بشریت است و از گذشته‌های دور، بلایا و خطرهایی بود که سلامت افراد را به خطر می‌انداخته است.

وی با بیان این مطلب که ماموریت اصلی صنعت بیمه عرضه آرامش و اطمینان به جامعه هست، گفت: ظریب نفوذ بیمه در کشور طبق آخرین آمار 1 و 73 ولی در استان یزد 2 و هفت دهم درصد است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد خاطرنشان کرد: در حق بیمه سرانه استان یزد در بخش بیمه‌های بازرگانی جایگاه دوم کشور را با 340 هزار تومان دارد در صورتی که در کشور این رقم 270 هزار تومان است.

.............................................

در حالی که قرار بود پرونده طرح‌های مسکن مهر استان تا پایان شهریورماه بسته شود اما مدیر کل راه و شهرسازی از اتمام این طرح‌ها تا پایان سال خبر داد.
به نظر می‌رسد که مهر این ساختمان‌ها زیاده از حد به دل پیمانکاران نشسته است که حاضر نیستند آنها را زودتر به مالکان واگذار کنند. البته قطعا پیمانکاران به تنهایی در تکمیل این طرح‌ها مسئول نیستند، بلکه دستگاه‌های خدماتی نیز در ارائه خدمات زیرساختی از جمله آب و تلفن به طرح‌های مسکن مهر تعلل کرده‌اند.
برخی از متولیان تعاونی‌های مسکن مهر استان عقیده دارند که همراهی نکردن مردم در پرداخت سهم آورده مالک، مزید بر علت شده تا طرح با کندی پیش رود و همین تعلل، باعث افزایش قیمت تمام شده ساختمان ناشی از تورم نیز شده است.
به هر حال مالکان زیادی چشم‌انتظار ادامه زندگی در خانه‌های مهر هستند اما ظاهرا هر چه مشکل است دست به دست هم داده تا مالکان در حسرت خانه‌دار شدن، روزها را به شب وصل کنند.
سهم استان از طرح مسکن مهر، 22‌‌هزار واحد بود که بیش از 80 درصد واحدها تکمیل و واگذار شده است. بیشترین تعداد واحدهای نیمه کاره در شهرستان یزد قرار دارد.

................................................

مشاور معاون وزیر در امور تعاون گفت: متاسفانه داد و فریاد صنایع بزرگ که ارزش افزوده و اشتغالزایی کمتری دارند، بسیار بلندتر از صنایع کوچک است.
محمد حسینی در دهمین جشنواره تجلیل از برترین‌ تعاونی‌های استان یزد با تاکید بر تغییر نگرش‌ها به بخش تعاون، اظهار کرد: با وجود سهم بالای اشتغالزایی کارگاه‌ها و صنایع کوچک کشور در مقایسه با صنایع بزرگ، ولی داد و فریاد صنایع بزرگ که ارزش افزوده و اشتغالزایی کمتری دارند، بسیار بیشتر از صنایع کوچک در کشور شنیده و به آنها توجه بیشتری می‌شود.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که چرا با وجود تاکید آیات قران، احادیث، قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تعاون، هنوز این عرصه مورد توجه واقعی قرار نگرفته است. امروز مسئولان مربوط در عرصه تعاون باید در این رابطه تلاش و فعالیت کنند تا بتوانند معبرهای توسعه اقتصاد کشور را بگشایند. تعاونی‌ها زمانی می‌توانند مزیت نسبی را در کشور ایجاد کنند که در انتخاب شرکای خود یکپارچه‌سازی کنند و این امر نیازمند وجود همدلی بین شرکاست.

...........................




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار