شمارش آراء پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی از ایالات آغاز شده است و دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت نزدیکی با یکدیگر برای پیروزی در این رقابت تاریخی دارند.
کد خبر: ۹۱۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵ 04 November 2020

رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در ایالت های تعیین کننده/ پیشتازی بایدن در ایالت سرنوشت ساز فلوریدا/دونالد ترامپ در ایالات کنتاکی و ویرجینیای غربی پیروز شد/ پیروزی بایدن در ورمونت

بین الملل تابناک: شمارش آراء پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی از ایالات آغاز شده است و دونالد ترامپ و جو بایدن رقابت نزدیکی با یکدیگر برای پیروزی در این رقابت تاریخی دارند. 

میلیون ها رای دهنده آمریکایی روز سه شنبه در حالی برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور به حوزه های رای گیری مراجعه کردند که بیش از ۱۰۰ میلیون رای دهنده نیز پیش از روز رای گیری به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کرده بودند.

دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باید بتوانند ۲۷۰ رای الکترال را کسب کنند. آرای الکترال اکثر ایالت های آمریکا به نامزدی تعلق می گیرد که بیشترین رای را در آن ایالت به دست آورد. دو ایالت کم جمعیت مین و نبراسکا از این قاعده مستثنی هستند.

۱۶:۳۳ -چاقوکشی نزدیک کاخ سفید
شبکه «راشاتودی» گزارش کرد برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این نزاع به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود در این درگیری چهار تن مجروح شده‌اند.
به گفته منابع محلی، پلیس شهر لس‌ آنجلس از ایالت کالیفرنیا از بازداشت حدود ۴۰ نفر در مرکز این شهر در بحبوحه افزایش تنش‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.
تظاهرات علیه ترامپ در شرایطی انجام می شود که او ساعتی قبل در کاخ سفید کنفرانسی خبری تشکیل داد و در آن ضمن اعلام پیروزی در انتخابات، درباره احتمال تقلب در انتخابات هشدار داد و همچنین تهدید کرد برای مقابله با تقلب، به دیوان عالی آمریکا رجوع می‌کند.

۱۶:۲۷ -بولتون: ترامپ صحت کل انتخابات را زیر سوال برد؛‌ این «رسوایی»‌ است
مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید با اشاره به سخنرانی امروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات گفت: «اظهارات رئیس‌جمهور که گفت پیروز انتخابات است و چگونه قرار است آن را از وی بدزدند، یکی از غیرمسئولانه‌ترین حرف‌هایی بود که یک رئیس‌جمهور گفته است».
ما نمی‌دانیم نتیجه (انتخابات) چه خواهد بود.کاملاً محتمل است ترامپ بتواند پیروز شود اما او صحت تمام روند انتخابات را به‌خاطر منافع شخصی خود، زیر سوال برد. این فضاحت است».

۱۶:۱۶ - اعلام نتایج پنسیلوانیا هم به تعویق افتاد
روزنامه «دیلی میل» در گزارشی اعلام کرد که شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.
پیش از این گزارش شده بود که در ایالت نوادا هم ادامه شمارش آراء ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی (۱۷:۳۰ پنجشنبه به وقت تهران) از سر گرفته می‌شود.

14:15

وضعیت ایالات کلیدی باقیمانده

در ایالت مهم پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال ، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف بیش از ۱۲ درصد و کسب ۵۵.۸ درصد از آراء از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۳.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال نیز با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۷ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۹۴ درصد آراء، ترامپ با کسب ۵۰.۵ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۳ درصد آراء پیشی گرفته است.

در ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال، با شمارش ۶۷ درصد آراء، بایدن با کسب ۵۰ درصد آراء از ترامپ با ۴۷.۹ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۸۰ درصد از آراء رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، با شمارش ۹۵ درصد از آراء ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

***

12:07

پیروزی بایدن در آریزونا قطعی شد. آسوشیتدپرس می گوید طبق نتایج، یازده کالج الکترال این ایالت از آن بایدن شده است. این برای نخستین بار از سال 1948 است که دموکراتها در این ایالت به پیروزی می رسند.
 

***

12:00

ترامپ: ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در حالیکه شمارش آراء  هنوز به پایان نرسیده است، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفت: «ما برای یک جشن بزرگ آماده می‌شویم».

وی با اشاره به احتمال تقلب در انتخابات گفت: «واضح است که ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است که این باعث شرمساری این کشور است. به دیوان عالی خواهیم رفت».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از میلیون‌ها نفری که به وی رأی‌داد‌اند، گفت که بعضی به دنبال سلب حق آنها هستند.

در حالیکه هنوز شمارش آراء تکمیل نشده است، ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال شد.

۱۲:۱۱ - وزیر دفاع آلمان: احتمال بحران قانون اساسی آمریکا وجود دارد
به دنبال اظهارات ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال ارجاع پرونده انتخابات به دیوان عالی، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد: «اوضاع در ایالات متحده در حالت انفجاری است و ممکن است این اوضاع به بحران قانون اساسی منتهی شود».

۱۱:۵۱ -مجری فاکس‌نیوز: وضعیت قابل اشتعالی است، حرف‌های ترامپ همچون کبریت بود
«کریس والس» مجری فاکس‌نیوز و مجری مناظره اول ترامپ و بایدن به دنبال اظهارات تحریک‌آمیز دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات تصریح کرد: «هنوز برنده در برخی ایالات آمریکا مشخص نشده است. ما در یک وضعیت قابل اشتعال قرار گرفته‌ایم و ترامپ با سخنانش یک کبریت روی این وضعیت انداخت».

۱۱:۴۰- آخرین وضعیت آراء مردمی
تا این لحظه شمارش آراء در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۷ میلیون و یکهزار و ۸۷۷ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۰۲ رأی، توانسته ۴۸.۶درصد از آراء مردمی را کسب کند.
 
۱۱:۲۸ -بایدن پیروز ایالت «آریزونا» شد
خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که «جو بایدن» نامزد دموکرات پیروز ایالت آریزونا با 11 رأی الکترال شده است.
با پیروزی بایدن در آریزونا، در صورتیکه وی بتواند پیروز دو ایالت ویسکانسین و میشیگان شود، همچنان با شکست در ایالت پنسیلوانیا نیز امکان پیروزی نهایی را دارد.

۱۰:۵۲ - ترامپ: پیروز انتخابات شدیم/احتمال تقلب بالاست
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در حالیکه شمارش آراء  هنوز به پایان نرسیده است، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفت: «ما برای یک جشن بزرگ آماده می‌شویم».
وی با اشاره به احتمال تقلب در انتخابات گفت: «واضح است که ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است که این باعث شرمساری این کشور است. به دیوان عالی خواهیم رفت».
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از میلیون‌ها نفری که به وی رأی‌داد‌اند، گفت که بعضی به دنبال سلب حق آنها هستند.
در حالیکه هنوز شمارش آراء تکمیل نشده است، ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال شد.
 
۰۹:۵۸ - وضعیت آرای الکترال از نگاه فاکس‌نیوز
بایدن تاکنون ۲۳۸ و ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال را از آن خود کرده‌اند. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات به ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار