در آستانه اربعین
ساعاتی پیش حاج محمد وظیفه پیر غلام حسینی ، بازیگر تعزیه و نوحه خوان خوش صدای استان و شهرستان چرام دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۹۰۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸ 05 October 2020

ساعاتی پیش حاج محمد وظیفه پیر غلام حسینی ، بازیگر تعزیه و نوحه خوان خوش صدای استان و شهرستان چرام دار فانی را وداع گفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حاج محمد وظیفه از پیر غلامان حسینی شهر چرام در سن 92 سالگی و پس از تحمل سال ها بیماری شامگاه 14 مهرماه 99 دار فانی را وداع گفت.
مرحوم وظیفه از جمله مداحان قدیمی اهل بیت بود که با نوحه های پر شور همواره مورد علاقه بسیاری از عزاداران حسینی بود به گونه ای که مجالس عزا با نوحه خوانی وی بسیار پرشکوه برگزار می شد.
مرحوم وظیفه علاوه بر نوحه خوانی ، موذن مسجد جامع شهر چرام بود که صدای زیبای وی خصوصا مناجات های قبل و بعد از اذانش بسیار دلنشین بود.
این پیر غلام حسینی طی سال های متمادی نقش شمر در تعزیه های معروف چرام که از مرکز این شهر تا مرقد امامزاده بی بی رشیده ، خواهر امام رضا برگزار می شد را بازی می کرد و به باور بسیاری از صاحبنظران حوزه تئاتر بی نقص ترین و واقعی ترین بازی را در این نقش انجام می داد .
وی همزمان دوره پیرغلامان دیگری از شهر چرام مانند مرحوم مشهدی اله داد دوستی و مرحوم مشهدی فضل الله مرادی بود که خاطرات زیادی از مداحی ها ، اذان گفتن ها و مناجات هایشان در ذهن مردم چرام به یادگار مانده است.
مرحوم وظیفه که اصالتا اهل بهبهان بود در سال 1307 در این شهر چشم به جهان گشود و در سال های دهه 50 به شهر چرام نقل مکان کرد و تا لحظه فوت در این شهر زندگی کرد.
در دوران اوج مداحی و تعزیه خوانی وی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و وسایل ثبت تصویر ، کمتر مواردی از مداحی های وی ثبت و ضبط گردیده است و در بیش از 10 سال اخیر هم وضعیت جسمی وی چندان مساعد نبود و کمتر می توانست در مراسمات عزای حسینی ظاهر شود.
برخی موارد با اصرار مردمی و علاقه شدید خود برای نوحه خوانی ، وی در برنامه های عزا شرکت کرد اما وضعیت جسمانی وی ادامه مداحی را ناممکن می کرد .(یکی از بستگان وی می گوید در سال های اخیر همیشه چشم هایش برای اینکه نمی تواند در مسجد اذان بگوید گریان بوده است .)
تابناک کهگیلویه و بویراحمد درگذشت این پیرغلام حسینی را به همه عاشقان اباعبدالله حسین ، خانواده وی و مردم شهر چرام تسلیت می گوید.
لازم به توضیح است پیکر مرحوم وظیفه فردا در شهر چرام تشییع می شود.
در  ادامه معدود فیلم هایی از وی که مربوط به سال های اخیر که با بیماری دست و پنجه نرم می کرد منتشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار