بایکوت خبری رئیس جمهور توسط تاثیرگذارترین و پر مخاطب ترین رسانه های کشور که بسیاری از آن ها مرجع خبری برای مخاطبان جهانی هستند آن هم به دلیل اشتباه فاحش اعضای کابینه و یا دفتر ریاست جمهوری را باید به نوعی "بایکوت خبری رئیس جمهور از درون دولت" دانست .
کد خبر: ۸۹۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته نشستی با عنوان "نشست رئیس جمهور با مدیران رسانه های خبری " برگزار شد که تقریبا بازتاب چندانی در سطح رسانه های پر مخاطب و به تبع آن در سطح جامعه نداشت! دلیل عدم انتشار اخبار رئیس جمهور مربوط به بایکوت خبری اعتراضی نشست توسط این رسانه های پر مخاطب بوده است. 
بنابراین گزارش گویا مسئولان ارتباطات دفتر رئیس جمهور نسبت به دعوت از این رسانه های پر مخاطب اقدام ننموده اند که اولین واکنش این رسانه ها عدم پوشش خبری این نشست بوده است .
در حالی که برخی خبرنگاران این اقدام دفتر ارتباطات رئیس جمهور را در جهت فرار روحانی از پاسخگویی به خبرنگاران عنوان کرده اند ، مدیران این رسانه های پر مخاطب هم اقدام به انتشار نامه ای نموده و دلیل بایکوت خبری نشست رئیس جمهور را اعتراض به اقدام معاونت ارتباطات ریاست جمهوری اعلام کرده اند . 
بایکوت خبری رئیس جمهور توسط تاثیرگذارترین و پر مخاطب ترین رسانه های کشور که بسیاری از آن ها مرجع خبری برای مخاطبان جهانی هستند آن هم به دلیل اشتباه فاحش اعضای کابینه و یا دفتر ریاست جمهوری را باید به نوعی "بایکوت خبری رئیس جمهور از درون دولت"  دانست .
نامه انتقادي مديران رسانه هاي برخط به رئيس جمهور/ گويا معاون ارتباطات دفتر شما پايگاه هاي خبري را رسانه نمي داند!
در همین راستا مدیران برخی رسانه های برخط با نگارش یک نامه انتقادی دلایل عدم پوشش سخنان روز گذشته رئیس جمهور را عنوان کردند و ضمن یادآوری میزان تاثیرگذاری این رسانه ها به تصمیم گیران حوزه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور نوشتند که گویا مسئولان ارتباطات دفتر رئیس جمهور شناختی از این حوزه ندارند و پايگاه هاي خبري را رسانه نمي دانند!
به گزارش «تابناک»، متن نامه انتقادي مديران رسانه هاي برخط به رئيس جمهور بدین شرح است:
جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای روحانی
رییس جمهور محترم
سلام علیکم؛
احتراما، چنان که مستحضرید گسترش و افزایش چشمگیر ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه ایران، موجب ادبار قابل توجه نسبت به رسانه های سنتی و در عوض،اقبال روز افزون به پایگاه های خبری اینترنتی شده است. بعید است بتوان چنین شدتی از ادبار و اقبال را در سایر کشورهای مردم سالار جهان سراغ گرفت.
احتمالا مستحضرید که اکنون شمار مراجعه کاربران داخل و خارج ایران به ده پایگاه خبری-تحلیلی کشورمان، حدود ده میلیون بار در روز است؛ این عدد در شرایط حساس داخلی یا بین المللی از ۲۰ میلیون تجاوز می کند.
این واقعیت بزرگ، مسؤولیت دست اندرکاران پایگاه های خبری اینترنتی را در جهت آگاه سازی افکار عمومی و عمل به رسالت رسانه ای خویش دو چندان می کند؛ رسالتی که به ویژه در مواقع بحرانی همانند اتفاقات تلخ سال های ۹۶ و ۹۸ اهمیت اش به روشنی رخ نمود.
تصدیق می فرمایید که ایفای این نقش خطیر و‌ پرخطر، مستلزم فراهم آمدن امکانات انسانی و مادی لازم و‌کافی و نیز دسترسی مستقیم و فراگیر به منابع معتبر خبری است.
معاونت محترم ارتباطات ریاست جمهوری، برای برگزاری نشست رسانه ای دیروز سه شنبه ی جناب عالی، از هیچ یک از نمایندگان پایگاه های خبری دعوت به عمل نیاورد؛ قاعدتا مسؤولان محترم آن معاونت، پایگاه های خبری پرمخاطب ایران را هنوز هم "رسانه" تلقی نمی کنند!
ضمن ابراز تأسف به خاطر عدم اطلاع معاونت اطلاع رسانی از جایگاه رفیع و بی بدیل پایگاه های خبری اینترنتی کشور، چاره ای ندیدیم جز آن که از پوشش خبری نشست دیروزتان امتناع ورزیم.
امید است دستور فرمایید مسؤولان محترم دست اندرکار رسانه ها در کشور، با عنایت به نقش ممتاز پایگاه های خبری در آگاهی دهی و افزایش بینش در افکار عمومی، موانع متنوع موجود را از پیش پای آن ها بر دارند.
توفیق روز افزون جناب عالی و همکاران محترم در تمامی سطوح را در خدمت خالصانه به ملت بزرگ ایران خواستاریم.
با احترام مجدد
۱- بیژن مقدم(الف)
۲- جواد بربریان(اعتدال)
۳- علی اصغر شفیعیان( انصاف نیوز)
۴-محمدصادق عرب(تابناک)
۵- فریماه شیخ الاسلامی(پارسینه)
۶- محمدعلی نادعلی زاده(جماران)
۷- مسعود فاتح(سیتنا)
۸- حبیب الله عباسی(شفقنا)
۹- محمدحسین خوشوقت(فرارو)
۱۰- حسین جعفری(عصر ایران- عصرخبر)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار