رئیس ‌علوم‌پزشکی بوشهر:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: حرکت جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای رسیدگی به روستائیان مناطق محروم استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 01 September 2015
علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست با دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه رسیدگی به مناطق محروم و نیازمند در اولویت برنامه‌ها است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت رسیدگی بیشتر به نیازمندان و افراد کم درآمد و محروم است که در این حوزه تحولات مهمی در استان بوشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و 200 هزار از خدمات طرح تحول نظام سلامت استفاده کرده‌اند گفت: 142 هزار نفر در استان بوشهر تاکنون از بسته کاهش میزان پرداختی بیماران بستری با پرداخت 7 درصد هزینه‌های درمانی استفاده کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه جهاد خدمت رسانی دانشجویان بسیجی در روستاهای محروم استان بوشهر آغاز شده است خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این حرکت جهادی به روستائیان مناطق محروم استان بوشهر خدمت رسانی می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه به مدت 15 روز به محرومان خدمات‌رسانی می‌کنند افزود: 57 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انواع برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و عمرانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت شامل بهداشت زنان، دهان و دندان، فشار خون، دیابت، کم خونی و انواع سرطان‌ها از برنامه‌های مهم دانشجویان دانست و بیان کرد: حضور پزشکان متخصص داخلی، اطفال، زنان و ارتوپد از جمله برنامه‌های پزشکی و بهداشتی در این نقاط محروم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به دیگر برنامه‌های این دانشجویان گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و شیمی در مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر برنامه‌های اردوی جهادی دانشجویان است.

وی برگزاری کلاس‌های هنری و خلاقیت فکری از جمله برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان این روستاها دانست و تصریح کرد: کلاس‌های مذهبی مانند تفسیر و آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم، احکام و عقاید اسلامی و مداحی از دیگر برنامه‌های دانشجویان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار