افشاگری جان بولتون در کتاب جدیدش؛
مشاور سابق و اخراج شده کاخ سفید در کتاب خود از درخواست کمک رئیس جمهور آمریکا از همتای چینی خود برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پرده برمی دارد.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ 18 June 2020

 

 

درخواست کمک ترامپ از رئیس جمهور چین برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از بیزنس اینسایدر، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در کتاب خود که به زودی انتشار می‌یابد، از تلاش‌های ترامپ برای متقاعد سازی رئیس جمهور چین به خرید محصولات کشاورزی آمریکا با هدف کمک به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پرده برمی دارد.

بولتون در این کتاب می‌نویسد که ترامپ «از شی [جین پینگ] تقاضا می‌کند که پیروزی وی را تضمین کند. او [ترامپ] بر اهمیت کشاورزان و افزایش خرید سویا و گندم از سوی چین در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تأکید کرد».

دونالد ترامپ از رئیس جمهور چین درخواست می‌کند تا برای کمک به او جهت پیروزی در انتخابات ایالاتی که دارای صنایع بزرگ کشاورزی هستند، محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری کند.

این کتاب با عنوان «در آن اتاق اتفاق افتاد: خاطره‌ای از کاخ سفید»، همچنین جزئیات جدیدی را در مورد رخدادهای درون کاخ سفید به ویژه تلاش‌های ترامپ برای متقاعدسازی رئیس جمهور اوکراین به ارائه شواهدی دال بر فعالیت غیرقانونی «جو بایدن» و پسرش در این کشور ارائه می‌کند.

بولتون همچنین در این کتاب مجلس نمایندگان آمریکا را به «کژکاری در روند استیضاح [ترامپ]» متهم کرده و استدلال می‌کند که عملکرد رئیس جمهور آمریکا بیش از آنچه که علیه وی اقامه شده است، قابل اتهام و تعقیب است.

این در حالی است که دموکراتها این مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را به دلیل افشای این جزئیات در کتابش آن‌هم پس از خودداری از ادای شهادت علیه ترامپ در روند استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا به باد انتقاد گرفتند.

گفتنی است که به رغم تلاش‌های دولت ترامپ برای طرح شکایت علیه جان بولتون و ممانعت از انتشار کتاب، این کتاب جنجالی روز ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) منتشر خواهد شد.

منبع : مهر

برچسب ها: آمریکا ، چین ، انتخابات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار