امام جمعه شهرضا گفت: با انتقاد شدید از وضعیت اختلاف طبقاتی در جامعه گفت: اینکه به‌طور مثال برخی افراد با خودروهای گران‌قیمت در سطح شهر تردد می‌کنند و برخی اقشار در تأمین ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های زندگی شخصی دچار مشکل هستند از بارزترین و دردناک‌ترین مصادیق تشدید اختلاف طبقاتی در جامعه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲ 28 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی بابیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: اصلاح سبک زندگی فردی و اجتماعی مطابق اصول و معیارهای اسلامی از نکات مهم و قابل‌توجهی به شمار می‌رود که برای کسب سعادت دنیوی و اخروی باید نسبت به تحقق آن اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی افزود: تغییر سبک رابطه با دیگران مبتنی بر تعامل و همکاری برای حل مشکلات اجتماعی از موارد مهمی به شمار می‌رود که دین اسلام بر رعایت آن تأکید فراوانی دارد.

امام‌جمعه شهرضا با اشاره به اینکه کسب قدرت و ثروت‌های دنیوی به‌عنوان ابزاری برای خدمت به دیگران مطرح است، متذکر شد: افرادی که در گذر دوران دچار مستی قدرت و ثروت می‌شوند بدانند که در سرای قیامت باید پاسخگوی حقوق مردم باشند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با انتقاد شدید از وضعیت اختلاف طبقاتی در جامعه گفت: اینکه به‌طور مثال برخی افراد با خودروهای گران‌قیمت در سطح شهر تردد می‌کنند و برخی اقشار در تأمین ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های زندگی شخصی دچار مشکل هستند از بارزترین و دردناک‌ترین مصادیق تشدید اختلاف طبقاتی در جامعه به شمار می‌رود.

یعقوبی با تشریح اهمیت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در روزهای پایانی سال گفت: تردد با خودروهای گران‌قیمت هیچ‌گونه منزلتی برای انسان به همراه ندارد بلکه حمایت از انسان‌های مستمند و آسیب‌دیده به‌عنوان ملاک اخلاق‌مداری مطرح است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز امور تربیتی و لزوم تبیین ابعاد این اصل مهم در دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی افزود: دشمنان برای نابودی جوانان این مرزوبوم سرمایه گزاری‌های کلانی داشته‌اند و خنثی‌سازی این سیاست‌های شوم باید در دستور کار مسئولان امر باشد.

امام‌جمعه شهرضا بابیان اینکه اتحادیه نانوایان جزو خدمت‌گزارترین اقشار جامعه به شمار می‌روند، بیان داشت: به لحاظ اینکه نان سهم قابل‌توجهی از سبد غذایی اقشار مختلف جامعه را شامل می‌شود باید در خصوص رعایت نکات بهداشتی و اصول تولید باکیفیت اهتمام لازم انجام بگیرد.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به قم و اهمیت تبیین دیدگاه‌های مثبت و سازنده مراجع تقلید در خصوص اهتمام هیئت دولت برای حل مشکلات خرد و کلان کشور عنوان کرد: مراجع تقلید در جریان این سفر برای کسب موفقیت‌های بزرگ از سوی دولت تدبیر و امید دعا کردند و امیدواریم این اصل مهم زمینه سربلندی کشور را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :