گزارش میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
در این بازدید مشخص شد که فردی با وانت شخصی این برنج ها را در میان برخی مغازه داران توزیع می کند که بازرسان در پی مشخص شدن این فرد و چگونگی به دست آوردن این برنج ها هستند.
کد خبر: ۸۵۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 08 June 2020

روز گذشته به صورت ناگهانی گزارشی به بازرسان اصناف که در حال همراهی برخی مسئولین کنترل و رصد بازار بودند می رسد که حکایت از فروش برنج دولتی با قیمت بسیار بیشتر و خارج از شبکه توزیع قانونی دارد.
پس از از این گزارش ، معاون دادستان مرکز استان ، مدیر کل تعزیرات ، بازرسان امور صنفی و صنعت و معدن به مکان اعلام شده رفته و پس از شناسایی فروشنده متخلف ، وی را مطابق مقررات اعمال قانون می کنند.
اقدامات قانونی صورت گرفته شامل توقیف برنج های دولتی کشف شده در محل فروش خارج از شبکه توزیع و همچنین پلمپ مغازه متخلف است که توسط مسئولین اجرا شد.
کشف و توقیف برنج های دولتی و توضیح مسئولین
در حاشیه این بازدید معاون دادستان یاسوج گفت : تیم متشکل از دادستانی ، تعزیرات ، صنعت و معدن و امور صنفی به صورت پیگیر به رصد دقیق بازار می پردازند.
احمد مولایی افزود : متاسفانه برخی افراد با تخلفات ریز و درشت خود باعث برهم خوردن آرامش و ثبات بازار می شوند که در این زمینه دستگاه قضایی اصرار بر اجرای دقیق قانون دارد.
مولایی گفت : اعضای ستاد نظارت و کنترل بازار و وظایف هر یک به روشنی مشخص است لذا نماینده دستگاه قضایی در این ستاد به شدت بر اجرای قوانین نظارت خواهد داشت.
وی ادامه داد : بی شک اگر مسئولان و مردم هر یک به نوبه خود به انجام درست وظایف اقدام کنند نیازی به ورود دستگاه قضایی نخواهد بود.
مولایی در پایان گفت : نماینده دادستانی مرکز استان همواره بر اجرای دست قوانین تنظیم بازار نظارت خواهد داشت و هیچگونه سهل انگاری در این زمینه را قابل قبول نمی داند.
 تحقیقات تا شناسایی همه متخلفین ادامه خواهد داشت
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هم در این خصوص گفت : با توجه به این نکته که عاملین فروش این برنج ها در سطح شهر یاسوج مشخص هستند فروش در مکان ها یا توسط افرادی غیر از عاملین ، تخلف محسوب می شود.
براتعلی صالحی افزود : چگونگی خروج این برنج ها از شبکه قانونی توزیع برای ما مهم است و تا مشخص شدن این مسیر تخلف ، تحقیقات ادامه خواهد داشت.
صالحی ادامه داد : نمی توان اجازه داد برنجی که با یارانه دولتی با قیمتی زیر قیمت بازار برای تعادل بازار تهیه شده است اینگونه توسط افرادی متخلف سر از شبکه توزیع غیرقانونی در بیاورند و با قیمت هایی بسیار بالاتر از قیمت مصوب هم به مردم فروخته شود!
وی افزود : تعزیرات حکومتی هم در مورد فروشنده متخلف ، هم عامل یا عاملین احتمالی که در این توزیع خارج از شبکه دست داشته اند و از همه مهمتر واسطه ای که این برنج ها را به صورت غیرقانونی به دست فروشنده های غیر مجاز رسانده اند ، اعمال و اجرای دقیق قانون را در دستور کار خواهد داشت.
صالحی در پایان گفت : برای فروشنده متخلف پرونده تشکیل و قانون در مورد وی اجرا خواهد شد.
چند نکته مهم در این بازدید !
با توجه به حضور میدانی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در محل ، بیان چند نکته در خصوص این اقدام لازم و ضروری است.
یکی از نکات بسیار مهم و برجسته این بازدید گزارش به موقع مردمی به بازرسان و اقدام فوری بود که نهایتا به کشف یک تخلف بسیار مهم در بازار و اعمال قانون منجر شد.
- بنابر اعلام مسئولین حدود 30 عامل توزیع در یاسوج مسئولیت توزیع برنج های دولتی به قیمت های مصوب را دارند و هیچ شخصی در بازار بدون از داشتن مجوز لازم نمی تواند فروشنده این برنج ها بشد!
- در این بازدید مشخص شد که فردی با وانت شخصی این برنج ها را در میان برخی مغازه داران توزیع می کند که بازرسان در پی مشخص شدن این فرد و چگونگی به دست آوردن این برنج ها هستند.
- نکته عجیب این ماجرا فروشنده برنج ها بود که می گفت از دولتی بودن آن ها اطلاعی نداشته است!
اما در حین اجرای قانون خصوصا پلمپ کردن مغازه متخلف ، تعداد زیادی از افراد رهگذر ، مغازه های همسایه و دیگر افراد مصرانه از مسئولان تقاضای عدم اعمال قانون را داشتند ! و توجیه آن ها هم به قولی بیچارگی و نیازمندی مغازه دار متخلف بود!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
به خدا سه ماه هروقت می روم رفا می گویند تمام شد گیرم نمی آید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار