مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص ادامه فعالیت زباله‌گردها در روزهای کرونایی، گفت‌: سازمان پسماند در جمع‌آوری زباله‌گردها هیچ نقشی ندارد.
کد خبر: ۸۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 28 April 2020

محمدرضا قنواتی با اشاره به اجرای طرح سامان‌دهی زباله‌گردان، اظهار کرد: طرح پلاک‌گذاری زباله‌گردان به منظور ساماندهی این قشر در اهواز اجرا شده است. در این طرح، بیش از یک هزار و ۲۴۰ زباله‌گرد در اهواز شناسایی شدند و ۷۰۰ زباله‌گرد پلاک دریافت کردند.

وی در خصوص ادامه فعالیت زباله‌گردان در روزهای کرونایی و عدم جمع‌آوری آن‌ها، تصریح کرد: معاون دادستان اهواز در قالب نامه‌ای دستور داد که پلیس راهور با زباله‌گردان برخورد کند بنابراین سازمان پسماند در این زمینه هیچ نقشی ندارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: در پی نامه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز، با توجه به شیوع کرونا و به منظور سلامت کارگران، در این مدت تفکیک زباله در اهواز انجام نمی‌شود. در سایت دفن زباله صفیره اهواز، دو خط پردازش وجود دارد که به دلیل شیوع کرونا از یک ماه پیش این دو خط پردازش تعطیل شده‌اند.

قنواتی بیان کرد: با این وجود، تعطیلی خطوط پردازش سایت صفیره، تبعاتی در دفن زباله‌ها ندارد و همچنان زباله‌ها دفع می‌شوند. البته با پردازش زباله، دفع پسماند برای ما راحت‌تر است و با تعطیلی این خطوط، حجم کار بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: زباله‌های عفونی نیز در بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی می‌شوند و جدا از دیگر زباله‌ها توسط خودروی حمل جداگانه، به سایت صفیره منتقل و دفع می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز بیان کرد: از ابتدای اسفندماه نیروهای بهداشتی به کلیه کارگران سازمان پسماند، چگونگی مراقبت از خود را آموزش دادند و مرتبا پیمانکاران دستکش و ماسک در اختیار این افراد قرار می‌دهند. هر چند باید روزانه ماسک و دستکش در اختیار کارگران قرار بگیرد اما به دلیل کمبود ماسک، این کار در طول هفته دو تا سه بار انجام می‌شود.

قنواتی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از نیروهای پسماند به کرونا مبتلا نشده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار