معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کرمانشاه گفت: امسال برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم با تحولی ۹۰درصدی همراه است و تفاوت ویژه ای با سنوات گذشته دارد.
کد خبر: ۸۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 26 August 2015
حجت الاسلام حسین قبادی، شامگاه سه شنبه  در مراسم افتتاح سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال برگزاری مراسم تفاوت هایی با سنوات گذشته خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه طراحی برخی آیین نامه های اجرایی و فرم های امتیاز دهی تا ۹۰ درصد دچار تحول شده است افزود: امسال استان کرمانشاه به عنوان میزبان این دوره از مسابقات معرفی شده است و انتظار داریم با تلاش بیشتر شرکت کنندگان قرآنی برگزیدگانی برای مراحل کشوری و حتی بین المللی داشته باشیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کرمانشاه، وظیفه شرکت کنندگان را تلاش مضاعف نسبت به سال های گذشته دانست و ابراز داشت: داوران نیز با حساسیت بیشتری و با استاندارد مسابقات بین المللی و دقت نظر ویژه به امر داوری بپردازند تا افرادی برگزیده شوند که توانایی شرکت در مسابقات بین المللی را نیز داشته باشند.

وی همچنین در خصوص مسابقات مفاهیم که مربوط به رشته معارف قرآن کریم است گفت: امیدواریم در روزهای آینده بر اساس تفسیر سوره های توبه و انفال و با مطالعه دقیق و عمیق در مباحث و مفاهیم آن استان کرمانشاه حائز رتبه شود.

حجت الاسلام قبادی، تفاوت ویژه این مسابقات را نسبت به سال قبل در نگاه ویژه اوقاف استان کرمانشاه برشمرد و گفت: در هر رشته از بین شرکت کنندگان  و کسانی که ثبت نام کرده اند و خود را در این عرصه محک زده اند هدایی با قرعه کشی دریافت خواهند کرد.

وی شرکت کنندگان ر مرحله شهرستانی را بیش از ۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: سن افراد شرکت کننده زیر ۱۸ و بالای ۱۸ سال در رشته های مختلف است و در مجموع ۲۰ نفر به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف کرمانشاه، حضور شرکت کنندگان در مسابقات را الزامی بیان کرد و گفت: با قرعه کشی از بین آیات انتخابی هر کدام از شرکت کنندگان اجرا و قرائت خواهند داشت و می توانند پس از مسابقه با دریافت کارنامه از سطح خود در مسابقه اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: اگر کسی قرآن را در وجود خویش نهادینه کند و به تعبیری حافظ قرآن باشد از این نور معنوی در سراسر زندگی خود بهره مند می شود و امروزه اگر بخواهیم از مشکلات و چالش های زندگی نجات پیدا کنیم باید با تمسک به قرآن و توجه به ائمه و اهل بیت (ع) راهکار و توصیه های آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

حجت الاسلام قبادی در تشریح هدف سازمان اوقاف جهت تبلیغ و برگزاری این مراسمات قرآنی، آن را مقدمه ای برای اجرایی شدن و عمل به قرآن دانست و گفت: هدف نهایی مسابقات قرآنی ترویج زندگی اسلامی و قرآنی در سطح جامعه است.

وی این رقابت ها را فراهم شدن زمینه عمل به قرآن دانست و ابراز داشت: ساری و جاری ساختن مفاهیم قرآن در مسیر زندگی موجب هدایت به قله رفیع معنویت حاکم بر این کتاب آسمانی است.

در ادامه مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه یک استان کرمانشاه گفت: در سالهای گذشته همزمان با آغاز مسابقات جلسه توجیهی برای شرکت کنندگان و داوران برگزار می شد اما امسال این رویکرد تغییر کرد وچند روز قبل از اجرای مراسم با حضور داوران تبادل نظر در نحوه اجرای برنامه انجام گرفت.

حجت الاسلام سید ناصر سید آقایی تصریح کرد: در خصوص مسابقات اذان نیز نگاه تخصصی خواهیم داشت و در زمینه مسابقات مفاهیم انتظار داریم شرکت کنندگان بیشتری حضور داشته باشند و بر آن هستیم با توجه به منویات مقام معظم رهبری و به نیت خیرخواهانه از محل نیات واقف در این عرصه به رسالت خود عمل کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار