تابناک کهگیلویه وبویراحمد
تابناک کهگیلویه وبویراحمد در بسته ای ویژه به ارائه اخبارهای مربوط به فن آوری ونرم افزار های کاربردی جهت استفاده کاربران درحوزه فضای مجازی می پردازد
کد خبر: ۷۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 18 August 2015
تابناک کهگیلویه وبویراحمد در بسته ای ویژه به ارائه اخبارهای مربوط به فن آوری ونرم افزار های کاربردی جهت استفاده کاربران درحوزه فضای مجازی می پردازد.
تبلت سازمانی مایکروسافت اوایل ۲۰۱۶ عرضه می‌شود
 

رایانه لوحی مایکروسافت موسوم به Surface Hub که بیشتر کاربری سازمانی دارد و به اندازه گیرنده‌های تلویزیونی ساخته شده است،‌ ژانویه ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی می‌شود.


به گزارش ایتنا ازشماران سیستم به نقل از آی‌تی‌پی، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که تبلت سازمانی خود مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ را با یک فصل تاخیر در سه ماهه ابتدایی سال آتی وارد بازار می‌کند.

در این خصوص روی وبلاگ رسمی مایکروسافت نوشته شد: «پیش از این قرار بود که اوایل پاییز تبلت جدید عرضه شود. ولی ما این محصول را در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵ وارد بازار نمی‌کنیم.»

شرکت مایکروسافت همچنین از میزان سازگاری سازمان‌های جهان با دو رایانه لوحی Surface 3 و Surface Hub ابراز خرسندی کرد و توضیح داد که ویندوز ۱۰ باعث می‌شود میزان تمایل کسب و کارها به سخت‌افزارهای تولید شد در این شرکت هم افزایش یابد.


این شرکت روی وبلاگ خود اعلام کرد: «ما در رایانه لوحی سازمانی خود سعی کردیم کارآمدی را با زیبایی تلفیق کنیم تا مراکز ارایه دهنده خدمات بهداشتی، بانک‌ها، موسسات مالی، فروشگاه‌ها، شرکت‌های هوایی، کارخانه‌ها، مدارس، آژانس‌های دولتی و ... بتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «از ابتدای ژوئیه امسال پیش‌فروش این رایانه لوحی بزرگ آغاز شده است و ما در مدت سپری شده با استقبال گسترده سازمان‌های جهانی مواجه شده‌ایم. بر اساس درخواست‌های اولیه صورت گرفته از سوی بازار، فرآیند کارخانه‌ای ما خود را برای عرضه گسترده این رایانه لوحی بزرگ آماده می‌کند.»

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم گرفته است کانال‌های عرضه سری محصولات Surface را گسترش دهد و بتواند این محصول را آسان‌تر از قبل به دست کاربران جهانی برساند.

ویندوز ۱۰ همه داده‌های کاربر را به مایکروسافت می‌فرستد
 

برخی قابلیت‌های ویندوز ۱۰ از جمله دستیار دیجیتالی Cortana و جست‌وجوگر Bing به صورت مرتب داده‌ها را به شرکت مایکروسافت انتقال می‌دهند و حتی اگر این ابزارها خاموش باشند، باز هم دست از فعالیت نمی‌کشند.


به گزارش ایتنا ازرایورز به نقل از زد.دی.نت، بررسی جدید مرکز Ars Technica نشان داد برخی ابزارهای کاربردی و خدمات که در شرکت مایکروسافت تولید شده‌اند، حتی در حالتی که کاربر به آنها اعلام می‌کند دست از فعالیت بکشند بازهم غیرفعال نمی‌شوند و تنظیمات حریم شخصی را زیرپا می‌گذارند.

به عنوان مثال، رایانه‌های مبتنی‌ بر ویندوز که از خدمات پردازش ابری OneDrive مایکروسافت استفاده می‌کنند، به صورت دوره‌ای داده‌های خود را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهند و هنوز دلیل این مسئله مشخص نشده است.

بررسی‌ها نشان داده است حتی اگر کاربران با یک حساب کاربری داخلی وارد سیستم شوند و از حساب کاربری متصل به شبکه مایکروسافت هم استفاده نکنند، باز هم داده‌های آنها انتقال می‌یابد.


«پیتر برایت» از مدیران مرکز Ars Technica در یک مطلب وبلاگی توضیح داد: «هنوز به درستی مشخص نیست که به چه علت تمامی داده‌ها به مایکروسافت ارسال می‌شوند و شرکت مذکور هم توضیحی در این زمینه نداده است.»

البته باید توجه داشت که این مشکل برای مدت طولانی در مورد ویندوز ۱۰ مطرح شده است. ماه گذشته برخی کارشناسان امنیتی اعلام کردند رایانه‌های مبتنی بر ویندوز که به طور دایم به اینترنت متصل هستند می‌توانند مشکلاتی را در حوزه انتشار داده‌های شخصی کاربران به وجود آورند.

برخی منتقدان هم‌اکنون اعلام کردند که اقدام جدید مایکروسافت برای دریافت داده‌ها عاملی برای نقض حریم شخصی کاربران محسوب می‌شود و برخی دیگر توضیح دادند که این فرآیند بدون اطلاع کاربران انجام می‌شود.

بررسی‌های دقیق‌تر Ars Technica نشان داد بخشی از داده‌هایی که در اختیار مایکروسافت قرار می‌گیرد مشخصه‌هایی دارد که از روی آنها می‌توان هویت کاربر را تشخیص داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حاضریم تعرفه تلفن ثابت را به قبل از هم‌کدسازی برگردانیم.


مخابرات بجای تقسیم سود به فکر توسعه باشد
 

به گزارش ایتنا از تسنیم، محمود واعظی در نشست خبری با خبرنگاران حوزه ارتباطات بعد از چند ماه سکوت در ارتباط با اختلافات بین دولت و شرکت مخابرات ایران این بار حاضر به پاسخگویی هر چند گذرا و کوتاه به این موضوع شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه این وزارتخانه برای همکاری و تعامل با شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: در تمامی برخوردهایی که با مخابرات و شرکت‌های دیگر داریم هدفمان این است که آنها کارشان را به خوبی انجام دهند. زیرا معتقدیم مجموعه آنها که بخش آی‌سی‌تی کشور را شکل می‌دهد و از این حیث هر کدام در فعالیتشان خللی وارد شود کشور در این حوزه عقب خواهد افتاد.

واعظی در پاسخ به این سوال که تعرفه‌های تلفن ثابت بالاخره گران می‌شود یا خیر، گفت: تا قبل از هم‌کدسازی تلفن ثابت آبونمانی که از مشترکان دریافت می‌شد ۳۲ تومان بود که با اجرای این طرح به ۹۰۰ تومان رسید و این یعنی گرانی. البته باید این را هم در نظر داشت که تعرفه‌های بین شهری کمی پیش از اجرای این طرح کمی کمک حال مخابرات بود اما با اجرای هم‌کدسازی برای تمامی استان‌ها ثابت شد.
وی افزود: در مراحل اجرای این طرح برآورد کردیم بین ۲۲ تا ۲۵ درصد به درآمدهای مخابرات افزوده شود و این اعداد را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حساب و کتاب کرده بود اما اینکه الان مخابرات می‌گوید مشکل مالی دارد و باید تعرفه‌هایش را افزایش دهد پیشنهاد می‌کنیم اولا سیستم‌های مخابراتی را بروزرسانی کنند و بعد در قالب بسته‌ای توسعه‌ای درصدد افزایش تعرفه‌ها باشند.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: برای توسعه نمی‌شود که همیشه تمامی سود شرکت را بین سهامداران تقسیم کنیم و این روال در تمام دنیا عرف است و مدتی سود نمی‌دهند و به جای آن عملیات توسعه را پیگیری می‌کنند. زیرا سود چنین کاری اول از هر چیز به خود اپراتور بر می‌گردد و در نهایت سود آتی آن چند برابر می‌شود.
واعظی همچنین گفت: مردم باید پولی را که می‌پردازند تبدیل به خدمات شود و با وجود اینکه بخشنامه‌ای توسط هیئت دولت مبنی بر عدم افزایش تعرفه‌ها به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده اما برای افزایش تعرفه‌ها بدون اجازه دولت و استدلال قوی تعرفه‌ای برای آن نمی‌توانیم افزایشی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع را به شرط داشتن بسته توسعه مخابرات در کمیته مربوط به بررسی تعرفه رگولاتوری پیگیری می‌کنیم.
وزیر ارتباطات افزود: ولی اینکه بخواهیم بر اساس صحبت مسئولی که بدون عدد و رقم می‌گوید ضرر کرده‌ایم افزایش تعرفه داشته باشیم، اینگونه نیست زیرا شرکت‌های متعددی ضرر می‌دهند اما با اصلاح مدیریت خود باید درصدد جلوگیری از این ضرردهی برآیند.

واعظی با بیان اینکه قرار بود با واگذاری مخابرات انحصار دولتی آن شکسته شود در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه مسئولان مخابرات معتقدند که اگر تعرفه‌های تلفن ثابت را به پیش از اجرای طرح هم‌کدسازی برگردانند این شرکت از ضرردهی خارج می‌شود، آیا وزارت ارتباطات تصمیمی در این زمینه دارد، گفت: حاضریم این موضوع را حتی همین موضوع تصویب کنیم و تعرفه‌ها به حالت قبل از هم‌کدسازی بازگردد اما روالش این است که یک نامه مکتوبی بنویسند و درخواستشان را ارائه دهند.
وی در ادامه گفت: مگر نمی‌خواستند مخابرات را بفروشند؟! اما دیدیم که بعدا برای مخابرات مشتری پیدا شد گفتند که منظور ما فروش توسعه اعتماد مبین (مالک مخابرات) بوده است. در صورتی که همین الان هم بخواهند مخابرات را بفروشند برای آن مشتری وجود دارد.

وزیر ارتباطات گفت: در صورتی که مخابرات بدهی خود را به شرکت زیرساخت پرداخت نکند، نمی‌توانیم بدهی بین‌المللی در زمینه خرید پهنای باند را پرداخت کنیم و این به معنای قطع ارتباطات کل کشور خواهد بود.
وزیر ارتباطات همچنین در ارتباط با موضوع قطع ارتباطات بین‌الملل مخابرات که چندی پیش از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت مطرح شد نیز گفت: مخابرات برای پهنای باندی که از شرکت زیرساخت می‌خرد نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی به این شرکت دارد و به همین ترتیب شرکت زیرساخت که پهنای باند را از اپراتورهای بین‌المللی می‌خرد به آنها بدهکار می‌شود. در صورتیکه مخابرات بدهی خود را نپردازد این بدهی به زنجیره خرید یرساخت نیز سرایت می‌یابد و ارتباطات کل کشور در نهایت قطع می‌شود.
وی افزود: بعد از اینکه زیرساخت درصدد قطع ارتباطات بین‌الملل مخابرات برآمد، به آنها گفتم که سعی کنید به تفاهم برسید و مشکل حل شود؛ لذا اطلاعیه دومی صادر و جلوی قطع ارتباطات گرفته شد.

واعظی در پاسخ به این سوال که چرا کیفیت خدمات اینترنتی در کشور پایین و چه کاری در این زمینه انجام شده است؟، گفت: نظارت کاملی بر فعالیت شرکت‌های اینترنتی داریم. ما جزو معدود دستگاه‌هایی بودیم که سال گذشته ۲۵ درصد تعرفه اینترنت پرسرعت را کاهش دادیم و همین موضوع را در کاهش اینترنت آزاد موبایل نیز شاهد بودیم.
وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه معتقد نیستیم شرکت‌های اینترنتی کم فروشی می‌کنند، ابراز کرد: به همکارانم گفتم طوری مصاحبه نکنید که مردم گمان کنند کل شرکت‌های اینترنتی کم فروشی می‌کنند زیرا نباید تخلف معدود شرکت‌های اینترنتی را پای کل شرکت‌ها بگذاریم.
او اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با سامانه‌هایی که در اختیار دارد مرتبا می‌تواند تست از شبکه داشته باشد و علاوه بر این مردم نیز می‌توانند با سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات تماس حاصل کنند و مشکلات‌شان را بگویند.

واعظی به اقدامات در دست اجرای این وزارتخانه در حوزه ارتباطات ثابت و سیار پرداخت و اذعان کرد: در حوزه ثابت به شرکت‌های جدید پروانه فعالیت می‌دهیم و در زمینه سیار نیز با اجرای ترابردپذیری شماره‌ها این امکان را فراهم می‌سازیم تا سال آینده مردم بتوانند حداقل دو بار با حفظ شماره، اپراتور خود را تغییر دهند.
او افزود: ترابردپذیری شماره‌ها قرار بود تا پایان سال جاری اجرایی شود اما یکی از دوستان خلف وعده کرد و امیدواریم تا سال آینده اجرایی شود. با انجام این کار هیچ اپراتوری در حاشیه امن نیست و مدام به فکر ارتقای کیفیت خود است.

وی در ارتباط با ارزیابی این وزارتخانه از اپراتورهای سیار نیز گفت: در مجموع اپراتورهای موبایل تمامی مولفه‌های مورد ارزیابی را به دست نیاوردند و از آن جهت که مولفه‌ها متفاوت است، نمی‌شود قضاوت کرد. ممکن است یک اپراتور در یک شاخص امتیاز منفی گرفته و اپراتور دیگر شاخص منفی در معیار دیگری دریافت کند.

او خاطر نشان کرد: هیچ یک از اپراتورهای موبایل نتوانستند به امتیاز ۱۰۰۰ یا محدوده آن که مطلوب است دست یباند و در امتیاز ۴۰۰ تا ۵۰۰ متوقف شدند. حال یکی از اپراتورها از طریق تبلیغات گسترده گفته است که برتر شدم در حالیکه امتیازش از دیگری بیشتر شده ولی وضعیتش مطلوب نیست.

وزیر ارتباطات گفت: این شیوه ارزیابی هم باید اصلاح شود تا مردم در جریان تبلیغات اپراتورها قرار گیرندمد نظر در ارزیابی را به دست نیاورده‌اند و آنچه در مورد ارزیابی‌ها عنوان شده، مطلوب ما نبوده است.


راه‌هایی برای خلاصی از هنگ کردن گوشی
 

اصطلاح هنگ کردن این روزها برای انبوه جمعیت دارندگان گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، امری آشنا بوده و رهایی از این مشکل دغدغه‌ای همه‌گیر شده است؛ اما با رعایت برخی نکات می‌توان تا حد زیادی جلوی این مشکل را گرفت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که مشترکان در بسیاری موارد آن را به برند گوشی خود نسبت می‌دهند، اما به گفته کارشناسان، یکی از بزرگترین مشکلاتی که به نارضایتی مردم از گوشی‌ها منجر می‌شود پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه است.

به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می‌ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.

البته در برخی موارد خرید گوشی‌های تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می‌تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

بسیاری از افرادی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها یا برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می‌کنند، درنتیجه حافظه گوشی آن‌ها پر می‌شود و این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر این گاهی برخی گوشی‌ها علاوه بر حافظه خود گوشی، از رم جانبی هم کمک می‌گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می‌تواند بیشتر شود.

به همین دلیل لازم است افراد زمانی که گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

به عنوان مثال اگر یک گوشی دو گیگ حافظه دارد، نباید بیش از ۱.۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

نکته دیگر آن که آلوده شدن گوشی به ویروس‌ها و بدافزارها نیز می‌تواند این مشکل را افزایش دهد و بر همین اساس لازم است برای گوشی‌های تلفن همراه هر چند وقت یک بار حافظه خارجی یا گوشی خود را با نرم‌افزارهای ویروس‌یاب، ویروس‌کشی کنید.

برای این کار نیاز به هزینه ندارید و لازم نیست حتما دیگران این کار را انجام دهند بلکه تنها کافی است یکی از آنتی ویروس‌های قوی را دانلود و نصب کرده و سپس گوشی خود را به سیستم متصل کرده و ویروس‌یابی را انجام دهید.

علاوه بر این تا جایی که می‌توانید سعی کنید نرم‌افزارهای فیلترشکن رایگان را بر روی گوشی خود نصب نکنید چراکه این نرم‌افزارها علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم‌افزاری نیز برای گوشی ایجاد می‌کنند.

با تمام این تفاسیر ممکن است همچنان در مواردی با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوید.

گاهی نیز این مشکل چنان جدی است که گوشی شما هیچ فعالیتی انجام نداده و برای مدتی به طور کامل از کار باز می‌ماند.

در گذشته که اغلب گوشی‌های تلفن همراه باطری‌های جدا داشتند این امکان وجود داشت که زمان ایجاد چنین مشکلی با خارج کردن باطری و جاگذاری مجدد آن دستگاه را وادار به تنظیم مجدد کرد.

اما اکنون در موارد متعدد برخی گوشی‌های پرطرفدار تلفن همراه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باطری آنها داخل ساختار گوشی قرار داشته و امکان جداسازی آن وجود ندارد.

کارشناسان مختلف برای حل این مشکل نیز پیشنهاداتی داشته و بر اساس برند گوشی راهکارهایی ارائه کرده‌اند.

طبق این توصیه‌ها در شرایطی که گوشی شما به گونه‌ای هنگ کرده که امکان هیچ فعالیتی را به شما نداده و حتی قادر به خاموش کردن آن هم نیستید، احتمالا با به کار بستن این راهکارها می‌توانید گوشی تلفن همراه خود را خاموش کنید تا با روشن کردن مجدد آن دستگاه مجبور به تنظیم مجدد شود.

بدین ترتیب در برندهای مختلف می‌توان برای گوشی‌هایی که باطری آن‌ها در داخل ساختار وجود دارد به شیوه‌های ذیل اقدام کرد:

آیفون : کلید پاور و خانه را تا خاموش شدن گوشی پایین نگه دارید. سپس مجددا به حالت عادی گوشی خود را روشن کنید.

سامسونگ، ال.جی، هوآوی، ایسوس (مدل‌های اندروید) – کلید پاور را تا زمانیکه گوشی خاموش شود پایین نگه دارید. سپس بار دیگر گوشی خود را به حالت عادی روشن کنید.

سونی، اچ.تی.سی (مدل‌های اندروید) – کلید پاور و بلند کردن صدا را را با هم پایین نگه دارید تا زمانیکه گوشی خاموش شود.

در صورت نیاز، کلید پاور را برای روشن کردن آن فشار دهید. به خاطر داشته باشید برخی گوشی‌های سونی دارای دکمه تنظیم مجدد تعبیه شده هستند.

برای مثال در مورد Sony Xperia Z2، این دکمه در کنار محل سیم‌کارت زیر درپوش تعبیه شده است.

موتورولا، تمام گوشی‌های نوکیا لومیا – کلید پاور و کم کردن صدا را تا خاموش شدن گوشی با هم پایین نگه دارید. سپس در صورتیکه به طور خودکار روشن نشد، به حالت معمولی آن را روشن کنید.

اما هرگاه هنگ کردن‌های گوشی بیش از حد متعارف شده و امکان استفاده مناسب از گوشی و برنامه‌های آن فراهم نبود لازم است نسبت به ریست کردن گوشی خود اقدام کنید که دراین خصوص سه راهکار وجود دارد.

در مرحله اول شما می‌توانید گوشی خود را به طور معمولی ریست کنید اما اگر با این اقدام مشکل شما برطرف نشد، در مرحله دوم می‌توانید گوشی خود را به طور کلی ریست کرده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه درآورید.

البته لازم است قبل از این مرحله از تمام اطلاعات لازم یک کپی تهیه کنید چراکه با این اقدام تمام اطلاعات گوشی شما از بین رفته و گوشی همان‌طور که گفته شد به حالت تنظیمات کارخانه باز می‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار