رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مسؤولین عالی استان و نمایندگان برای دریافت مصوبه نهایی بیمارستان کمالشهر در سفر ریاست جمهوری ورود کنند.
کد خبر: ۷۸۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 03 October 2019

 به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در جلسه ای که به منظور پیگیری روند ساخت بیمارستان کمالشهر در محل شهرداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جمعیت 170 هزار نفری با 30 هزار جمعیت شناور در شهرستان کمالشهر، ساخت بیمارستان 100 تختخوابی را ضروری دانست و گفت: تاکنون ساخت بیمارستان محقق نشده و علیرغم پیگیری های انجام شده توسط مسؤولین در خصوص اخذ  مصوبه ملی با ردیف های مالی نهایی این مهم صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: با توجه به اینکه پروژه ساخت بیمارستان کمالشهر مصوبه ملی با ردیف مالی نهایی ندارد ساخت آن باید از مسیرهای دیگر مانند خیرین و سازمان های مردمی پیگیری و مجوزهای دولتی دریافت شود. مسؤولین استانی و نمایندگان در ساخت این پروژه ورود کنند و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه بر اساس مصوبه های اولیه سفر ریاست جمهوری آن را به مصوبه نهایی تبدیل کنند.

کریم بیان کرد: یکی از راه های برون رفت از بن بست ساخت بیمارستان کمالشهر استفاده از ظرفیت پروژه های چهل شصت می باشد به گونه ای که 40 درصد هزینه ی ساخت توسط خیرین و 60 درصد باقی مانده توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه تأمین شود.

وی ادامه داد: شهرداری محوریت ساخت پروژه را بر عهده بگیرد و دانشگاه هم در تمام مراحل نقشه، نظارت و ... کمک و همراهی خواهد کرد و همچنین خیرین حوزه سلامت نیز در پروژه ورود کنند تا با اقدامات و پیگیری های بعدی بتوانیم ردیف های مالی پایدار از سازمان برنامه و بودجه را برای این بیمارستان اخذ کنیم.

گفتنی است در این نشست مصوبات اجرایی در خصوص پیشرفت ساخت بیمارستان کمالشهر با حضور دانشگاه علوم پزشکی البرز، شهداری کمالشهر و مجمع خیرین سلامت استان و ادامه ی پروژه تصویب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار