کد خبر: ۷۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 15 August 2015

رشت - ایرنا - دنیای هنر در گیلان هیچ گاه خالی نیست و فعالیت های فرهنگی و هنری در صحنه تئاتر، نگارخانه ها و سر سراهای فرهنگی هنری این استان مداوم است.
[هنرانه در گیلان]

* نمایش کمدی واقعیت فانتزی
نمایش کمدی 'واقعیت فانتزی' به نویسندگی مازیار اکبری و کارگردانی دانیال درخشانفر از روز شنبه در رشت به روی صحنه می رود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایش به همت گروه نمایشی آمارد گیله مرد، با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت به روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش کمدی روایتگر داستانی است تخیلی، در سرزمین مورچه ها. ملکه ای صاحب چهارمین فرزند خود می شود. سالها بعد مورچه چهارم برای اولین بار در سرزمین مورچه ها عاشق شده و این خود سرآغاز ماجراها و بیان ذهنیات منفی و مثبت یک مورچه خواهد بود.
در این نمایش مازیار اکبری، اشرف محسنی، میلاد بیانی، سیدرضا حسینی، ریحانه غلام نجات، محمدرضا علیپور همراه با هنرمندی برنا انصاری و شهره تقی نژاد در مقام صداپیشه به ایفای نقش خواهند پرداخت.
نمایش کمدی واقعیت فانتزی از 24 تا 27 مرداد ماه از ساعت 19 در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت پذیرای دوستداران هنر نمایش خواهد بود.

* نمایشگاه هنر شیشه ای
نمایشگاه هنر شیشه ای از آثار آذر حق شناس از امروز در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برپا شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در این نمایشگاه سی اثر از آثار این بانوی هنرمند شامل آثار ویترای با انواع تکنیک نقاشی روی شیشه، نقاشی نقطه ای و آینه کاری روی سفال، گل های کریستال، دکوپاژ روی چوب و سفال و... به نمایش درآمده است.
نمایشگاه هنر شیشه ای از 24 تا 29 مرداد همه روزه صبح و عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت دایر خواهد بود.
آذر حق شناس متولد 1366 رشت و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی است. وی هم اکنون مشغول به تدریس هنر ویترای و... به هنرآموزان و علاقمندان این رشته هنرهای تجسمی است.

* نمایش خیابانی در آستانه اشرفیه
نمایش های خیابانی 'تئاتر تئاتر و دیگر هیچ' و 'چاروداری' توسط گروه تی تی آستانه اشرفیه در این شهر اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، محمد معافی با ذکر این خبر گفت: این دو نمایش از آثار شرکت کننده در جشنواره های تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و مریوان هستند که قبل از شرکت در این جشنواره ها، عصر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 مرداد در محوطه بیرونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستانه اشرفیه برای مردم این شهرستان به اجرا در آمد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه افزود: نمایش تئاتر تئاتر و دیگر هیچ به نویسندگی پوریا کریمی و کارگردانی امیر رجب پور، با نقش آفرینی نسیبه آقاجانی، امیر رجب پور و سعید سرشار و با اجرای موسیقی هامون نقیبی و نوید لاهیجی اجرا شد.
به گفته وی؛ نمایش چاروداری نیز به نویسندگی محمدرضا جعفری لفوت و کارگردانی پوریا کریمی و با نقش آفرینی محمدرضا جعفری لفوت، امید کفشدار جلالی، محمدرضا پورعلی، نسیبه آقاجانی، سعید سرشار، مریم مهدی پور، دلارام بیگی، شاهین شعبانی و محمد اکبری، با اجرای موسیقی سیدرضا علوی و میلاد حسین زاده و آواز محمدرضا جعفری لفوت اجرا شد.
شایان ذکر است، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با نگاهی هنرمندانه به شعار سال جاری 'دولت و ملت، همدلی و هم زبانی' و با چشم انداز روشن برای جامعه های پاک، شهری آرام، امن و با نشاط با مشارکت شهروندان شایسته، هنرمندان ارزنده و نهادها و سازمان های شهر لاهیجان از 12تا 14 شهریورماه 94، در نقاط مختلف سطح شهر لاهیجان برگزار خواهد شد.
همچنین دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز با نگاهی هنرمندانه به شعار سال 1394 دولت و ملت، همدلی و هم زبانی، پیشرفت اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی با تکیه بر توان و استعداد ایرانی، وفاق و انسجام اجتماعی و مشارکت سیاسی برای پیشرفت کشور، ترویج فرهنگ اصیل ایران اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت های ملی (با تأکید بر دریاچه زریبار)، آگاهی بخشی درباره آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق، دروغ و ... با استفاده از امکانات هنرهای نمایشی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت ها در دهه اول مهرماه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار