کد خبر: ۱۱۶۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ 22 May 2024

استاندار گیلان ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی شهید خدمت گفت: شهید جمهور در راه خدمت به مردم شبانه‌روز تلاش می‌کرد و خستگی نمی‌شناخت.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان گیلان؛ اسدالله عباسی روز (سه‌شنبه) در نشست ستاد برگزاری مراسم شهادت آیت‌الله رئیسی در استانداری گیلان به فرمایشات مقام معظم رهبری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری؛ خادم الرضا شهید خدمت را عالم مجاهد، با کفایت، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر خطاب کردند؛ ملت ایران خدمتگزار صمیمی و باارزش را از دست داد.

وی افزود: واژه «عالم مجاهد» پاداش ارزشمندی است که مقام معظم رهبری برای آیت‌الله رئیسی خادم الرضا به کار بردند، او در علم فقاهت و حوزه به درجه اجتهاد و در علم دانشگاهی و آکادمیک به مرتبه دکتری رسیده بود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: در طول ۳ سال خدمت دولت مردمی ناملایمات زیادی وجود داشت اما برای رضای خدا صادقانه به مردم خدمت می کرد و یاس و ناامیدی در خود راه نمی‌داد؛ به فرموده رهبری «آزردگی هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی شد».

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شهید خدمت آیت‌الله رئیسی رضای خدا و خدمت به مردم را بر هر چیز دیگر ترجیح می‌داد اظهار کرد: امروز ما مدیران مسئولیت خطیری بر عهده داریم و با روح ملکوتی شهیدجمهورمان پیمان می‌بندیم که تا پای جان از خدمت صادقانه به مردم دریغ نکنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: ما مدیران دولت مردمی و انقلابی سیزدهم شاگردان و سربازان آیت‌الله رئیسی شهید خدمت به همراه قشرهای مختلف مردم سوگوار شهادت وی هستیم اما با قدرت کارها را پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه به قله نزدیک شدیم و خستگی معنا ندارد خطاب به مدیران و فرمانداران گیلان اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید بنابراین خدمت صادقانه به مردم بدون وقفه و با نظم ادامه یابد و وقفه‌ای در کار مدیران نباشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت حقیقی و حقوقی آیت‌الله رئیسی بیان کرد: عملکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم باید در مراسم‌های مختلف برای مردم تبیین شود؛ دولت سیزدهم با وجود سنگ‌اندازی‌ها اقدامات ارزشمندی ارائه داد.

وی تصریح کرد: در این حادثه کشور ما از شخصیت بزرگی محروم شد چراکه ایشان شخصیتی با اخلاص بود که جز خدمتگزاری به مردم برای خود شأنیتی قائل نبود.

عباسی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی تأکید داشت که اگر مسؤولی غیر از خدمت به مردم لحظه‌ای وقت خود را صرف مسائل حاشیه‌ای کند در ضرر و خسران خواهد بود و خود ایشان هم عامل به این مسأله بود و هیچ‌وقت وارد مسائل سیاسی و حاشیه‌ای نشد.

استاندار گیلان تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در دوران خدمت با همین اخلاص و شأنیت خدمت به مردم منشأ خدمات زیادی به مردم کشور عزیزمان و استان گیلان شد.

عباسی با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی شهیدجهموردر حوزه های داخلی و خارجی به آحاد جامعه افزود: ایشان از نظر معنوی در کشورهای مختلف جهان نافذ بود و اکنون سران و شخصیت های عالی رتبه جهان در این سوگ عظیم با مردم ایران همدردی می کنند.

 

وی در ارتباط با اعزام عزاداران گیلان برای شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی در تهران و برگزاری مراسم عزاداری و گرامیداشت وی روز شنبه در مرکز استان توصیه‌هایی ارائه داد.

عباسی با تسلیت مجدد شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان و قدردانی از همدردی مردم، گفت: امیدوارم خدای متعال به حق علی ابن موسی الرضا(ع) شهدای این حادثه را با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور و ما را در مسیر خدمت به مردم با تاسی از شهدای خدمت موفق کند.

وی با تشریح اعزام سوگواران گیلان برای شرکت در مراسم تشییع شهید آیت‌الله رئیسی بیان کرد: با توجه به علاقه حضور مردم استان برای این مراسم در تهران ضروریست تا هماهنگی و اقدام لازم برای حضور قشرهای مردمی انجام شود.

وی همچنین به اعضای ستاد برگزاری مراسمات و نیز فرمانداران تاکید کرد: با توجه به خیل عاشقان سوگوار شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، برنامه های شهرستانی با هماهنگی ستاد استان برنامه ریزی شده تا امکان حضور مردم قدرشناس در این آئین ها فراهم آید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به دلیل سقوط بالگرد در مسیر خدمت به همراه تمامی همراهان همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار