وزارت جهاد کشاورزی امسال ۴۹ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی ناوگان کشاورزی مازندران هزینه کرده است.
کد خبر: ۷۲۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 07 March 2019

 وزارت جهاد کشاورزی امسال ۴۹ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی ناوگان کشاورزی مازندران هزینه کرده است.

رئیس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از ورود هزار و ۶۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی امسال به ناوگان کشاورزی استان خبر داد و گفت: برای خرید ادوات کشاورزی از آغاز امسال تاکنون ۸۰ میلیارد تومان در مازندران جذب شد.
موسی نژاد افزود: راه اندازی خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از سال ۹۲ در کشور آغاز شد و هم اکنون در مرحله ششم قرار دارد.
وی گفت: ۳۰ درصد از این اعتبارات برای خرید انواع تراکتور شالیزاری ، باغی و زراعی ، ۲۵ درصد برای خرید کمباین‌های برنج و گندم و بقیه برای خرید انواع نشاکار‌ها و خاک ورزی هزینه شد.
وی افزود: کشاورزان مازندرانی از آغاز امسال تاکنون هزار و ۶۳۰ دستگاه ادوات کشاورزی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان خریداری کردند.
رئیس امور فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران به رونق کشت مکانیزه کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: تسهیلات سرمایه در گردش با سود یارانه‌ای برای شرکت‌های تولید کننده ادوات کشاورزی استان و شرکت‌های بانک نشاء نیز پرداخت می‌شود.
موسی نژاد با بیان اینکه میزان تخصیص اعتبار در این زمینه شناور است و براساس نیاز و تقاضای استان‌ها این اعتبار افزایش می‌یابد، افزود: اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در سه سال متولی در جذب اعتبارات رتبه نخسب را کسب کرده است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار