عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: جهاد دانشگاهی در دوران پساتحریم نقش مهمی دارد و باید در بسیاری از زمینه‌ها بگونه‌‌ای برای خودکفایی کشور تلاش کند که اگر دوباره تحریم شدیم، توان مقابله داشته باشیم.
کد خبر: ۷۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 03 August 2015
نعمت الله منوچهری در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اگرچه به دلیل مشکلات موجود، عدم حمایت و کمبود نیروی انسانی جهاد دانشگاهی نتوانسته به همه وظایف و اهدافی که برای آن ترسیم شده بود برسد، اما در بسیاری از زمینه‌ها خوب وارد شد.

وی افزود: با گذشت بیش از 30 سال از تاسیس جهاد دانشگاهی، این نهاد در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، تحقیقات، آموزش و ... خوب وارد شده
 و دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته است.

نماینده پاوه و اورامانات خاطرنشان کرد: با این حال انتظار ما از جهاد دانشگاهی بسیار بیشتر است، زیرا این نهاد یک نهاد علمی و مرکز تجمیع نخبگان کشور است که باید مشکلات کشور به دست این نخبگان مرتفع شود.

به گفته این نماینده مجلس در شرایط کنونی نیاز است جهاد دانشگاهی به بسیاری از حوزه‌های کلان کشور ورود کند، خصوصا در دوران پساتحریم  که باید با کمک نخبگان جامعه از این دوران نهایت استفاده را داشته باشیم.

منوچهری با تاکید بر اینکه در حوزه علم و فناوری باید با کمک جهاد دانشگاهی به خودکفایی برسیم، تصریح کرد: باید بگونه‌ای عمل شود که اگر دوباره تحریم شدیم، توان مقابله داشته باشیم.

وی از نقش مهم جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در حوزه‌های مختلف یاد کرد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار ورود جهاد دانشگاهی به حوزه‌های علمی، کشاورزی و صنعتی شد و عنوان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی هم هست و نباید از امور فرهنگی غافل شود.

به گفته منوچهری جهاد دانشگاهی باید ارتباط خود را با بدنه جامعه نیز بیشتر کند.

وی اشاره‌ای هم به عملکرد جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه داشت و ادامه داد: بارها از غرفه‌های جهاد دانشگاهی استان بازدید کرده ام، واقعا خوب کار می‌کنند و دستاوردهای قابل توجهی دارند.

این نماینده مجلس اشتیاق به کار را در فعالیت جهاد دانشگاهی کرمانشاه محسوس خواند و عنوان کرد: متاسفانه این افراد حمایت مادی و معنوی چندانی نمی‌شوند، وگرنه جای پیشرفت زیادی دارند.

منوچهری در پایان با بیان اینکه مجلس همواره حمایت از جهاد دانشگاهی و کمک به این نهاد را در دستور کار دارد، گفت: به عنوان یک نماینده مجلس اعلام می‌کنم که با همه توان از جهاد دانشگاهی حمایت خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار