معاون اجتماعی علوم پزشکی یزد خبر داد؛
معاون اجتماعی علوم پزشکی یزد، با اشاره به این که ایجاد تغییرات لازم در نظام سلامت، منجر به تحولی عظیم در نظام سلامت می‌شود گفت: خیرین یزدی تاکنون 400 میلیارد تومان در حوزه سلامت سرمایه گذاری کردند.
کد خبر: ۷۰۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 28 January 2019

دکتر«محمدحسن لطفی» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این ایام فرصتی بسیار مناسب برای بررسی دستاورد های چهل ساله انقلاب در چهار محور خیرین، سمن های سلامت، مددکاری اجتماعی و بخش خصوصی درمان است.

وی با بیان این که در اوایل انقلاب اسلامی سن امید به زندگی در میان مردم 54 سال بود، افزود: اکنون سن امید به زندگی به 78 سال رسیده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد، میزان مرگ مادران باردار در شرایط قبل از انقلاب را 270 در صدهزار تولد زنده در استان دانست و گفت: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته این میزان به 14.5 در صدهزار است.

وی ادامه داد: میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال قبل از انقلاب اسلامی 170 در هزار بوده که اکنون به 10.5 در هزار رسیده است.

لطفی با اشاره به این که کنترل مرگ و میر منجر به افزایش سن امید به زندگی در هر جامعه ای می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که پس از جنگ تحمیلی پوشش شبکه بهداشتی و درمانی در بیشتر استان ها از جمله یزد ساختاری کامل به خود گرفت، برای چندین سال شاهد روند روبه رشد امید به زندگی شدیم.

وی با بیان این که شیوع بیماری های غیرواگیر در سال های اخیر نه تنها امید به زندگی را کاهش داده است بلکه منجر به افزایش مرگ شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار