یک مسئول بین المللی گرد و غبار:
مدیر تخصصی گروه منطقه ای سامانه مشورتی و ارزیابی پیش آگاهی توفان ها، گرد و غبار و ماسه برای منطقه شمال آفریقا، اروپا و خاورمیانه گفت: عوامل انسان ساز در منطقه خاورمیانه نقش مهمی در تشدید فعالیت چشمه های گرد و غبار داشته اند.
کد خبر: ۶۷۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 10 November 2018

انریک ترادیلاس ENRIC TERRADELLAS روز شنبه در همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و غبار در هتل نیشکر اهواز بیان کرد:این موضوع سوء مدیریت منابع آبی را نشان می دهد اما با تغییرات مختلف قابلیت اصلاح شدن را دارد.

وی افزود: ایران حرکت های خوبی برای بیابان زدایی انجام داده که در منطقه قابل ملاحظه است.

ترادیلاس بیان کرد: از آنجا که مساله گرد و غبار فرامرزی است لزوم افزایش همکاری منطقه ای با توجه به شرایط سیاسی موجود بسیاز حایز اهمیت است.

مدیر تخصصی گروه منطقه ای سامانه مشورتی و ارزیابی پیش آگاهی توفان ها، گرد و غبار و ماسه برای منطقه شمال آفریقا، اروپا و خاورمیانه ادامه داد: همکاری بین بخش های مختلف و درگیر با مساله گرد و غبار می تواند حالت هم افزایی ایجاد و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: گرد و غبار همراه ما شده و از آن گریزی نیست.

فرامند هاشمی زاده بیان کرد: در گذشته کمربند سبز اطراف خوزستان شامل تالاب ها، رطوبت خاک، نخلستان ها ‌و‌ زراعت ها تا اندازه زیادی از گرد و غبار جلوگیری می کرد که دخالت انسان بزرگترین عامل از بین رفتن این کمربند بود و همچنین دوران جنگ تحمیلی نیز اثرات مخربی بر طبیعت خوزستان ‌داشت.

وی افزود:خشکسالی نیز در این زمینه موثر است اما در جوامعی که برای مبارزه و کنترل خشکسالی برنامه ریزی دارند به راحتی از این مشکلات عبور می کنند.

هاشمی زاده گفت: در سال های اخیر توان و دانش مردم نادیده گرفته شده بنابراین باید آموزش مردم و مشارکت دادن مردم را در دستور کار قرار دهیم.

هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و غبار از 19 تا 23 آبان در اهواز در حال برگزاری است و میهمانانی از اسپانیا، پاکستان و نیجریه در این همایش شرکت دارند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار