وی با بیان اینکه سیاست شهرداری رشت بهره‌وری حداکثری از حداقل امکانات است، گفت: شهرداری در حدود 3 ماه گذشته برنامه‌های بسیاری را دنبال کرده است که برخی از آنها به عنوان برنامه استراتژیک نیازمند زمان و توجه بیشتری هستند.
کد خبر: ۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 28 July 2015
شهردار رشت از تدوین شناسنامه محلات این شهر با رویکرد مسئله محوری خبر داد و گفت: این شناسنامه در آینده مبنایی برای اقدامات منضبط خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی ثابت قدم در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت، گزارش عملکرد 100 روزه خود در شهرداری را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری رشت بهره‌وری حداکثری از حداقل امکانات است، گفت: شهرداری در حدود 3 ماه گذشته برنامه‌های بسیاری را دنبال کرده است که برخی از آنها به عنوان برنامه استراتژیک نیازمند زمان و توجه بیشتری هستند.

شهردار رشت ساماندهی منطقه سراوان را مهمترین برنامه در دست اجرا معرفی کرد و افزود: در حال حاضر به مطالعات جمع‌بندی شده‌ای دست یافته‌ایم.

وی با گلایه از منابع طبیعی به دلیل عدم ارائه زمین برای تصفیه خانه سراون، گفت: با توجه به الزامات قانونی موجود، از طریق مرجع قضایی پیگیر موضوع هستیم.

ثابت قدم، ورود مدیریت ارشد استان و حمایت شورای اسلامی شهر را در رفع این مشکل تاثیرگذار دانست و افزود: تملک اراضی محدوده این پروژه نیز انجام شده است.

وی در ادامه به مشکلات چندین ساله شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: انحراف از بودجه همواره از مشکلات موجود بوده است که ما در تلاش هستیم این مسئله در شهرداری رشت به حداقل برسد تا در آینده شاهد سامان یافتن درآمدها و هزینه‌ها باشیم.

شهردار رشت در رابطه با موضوع حمل و نقل شهری نیز تصریح کرد: تمرکز شهرداری بر روی تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در مناطق کمتر برخوردار است.

وی با اشاره به تراکم جمعیت در شهر رشت، بیان داشت: ترافیک از جمله معضلات شهر است که برای مهار آن راهکارهایی همچون قطار شهری و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است.

ثابت قدم، مسافرکشان غیر مجاز را عامل برهم خوردن نظم شهری دانست و گفت: باید برای این مشکل چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

وی وضعیت ناوگان حمل و نقل شهر رشت را بسیار نامناسب ارزیابی کرد و افزود: تعداد اتوبوس‌های شهری باید افزایش یابد.

شهردار رشت به اجرای پروژه پیاده راه فرهنگی در این شهر اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح نیز تاثیر بسیاری بر کاهش ترافیک خواهد گذاشت.

وی نصب دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری رشت معرفی کرد و گفت: این طرح به تصویب شورای ترافیک رسیده است.

ثابت قدم اظهار کرد: با تدوین و تصویب کتاب قوانین شهری می‌توان یک مبنای قانونی عام را برای حل بسیاری از مسائل پیش گرفت.

وی درباره جذب سرمایه‌گذار در شهر رشت، گفت: متاسفانه بحث مهم تشکیل پکیج‌های سرمایه‌گذاری تا به امروز در استان مغفول مانده بود.

این مقام مسئول جذب سرمایه‌گذار را نیازمند فراهم کردن امنیت سرمایه دانست و افزود: در تلاش هستیم بستر لازم در این زمینه فراهم شود.

وی استفاده از ظرفیت متخصصان استان، سمن‌های گردشگری، زیست محیطی و فعالان حوزه اجتماعی را از جمله سیاست‌های شهرداری رشت معرفی کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه کوتاه کردن پروسه خدمت‌رسانی از دیگر سیاست‌هایی است که در شهرداری دنبال می‌شود، افزود: شناسنامه محلات با رویکرد مسئله محوری تنظیم شده است و در آینده مبنایی برای اقدامات منضبط خواهد شد.

وی تمرکزگرایی را موجب بروز فساد و رانت دانست و عنوان کرد: در سه ماه گذشته تمرکززدایی در مجموعه شهرداری رشت در دست اقدام قرار گرفت و این اتفاق قطعا بر انضباط مالی نیز تاثیرگذار خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار