مدیرعامل مجتمع معدنی فلات مرکزی:
مدیرعامل مجتمع معدنی فلات مرکزی بافق با اشاره به مشکل شرکت‌های پیمانکاری این مجتمع وابسته به شرکت ایمیدرو ، گفت: از مجموع کارگران اخراجی معدن سنگ‌آهن میشدوان بافق، حدود 100 نفر دعوت به کار خواهند شد.
کد خبر: ۶۷۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 27 October 2018

 فرهاد اسلامی بدون اشاره به زمان بازگشت این افراد به محل کارشان افزود: با ایجاد شرکت‌های تازه تأسیس وابسته به فولاد غدیر و سنگ‌آهن مرکزی این کارگران به کار خود بازمی‌گردند.
وی اظهار داشت: همچنین کارگران شرکت مبین اگر مشکلی نداشته باشند حتماً جذب یکی از شرکت‌های جدید زیرمجموعه فلات مرکزی خواهند شد.
اسلامی بیان کرد: هر وقت شرکت یادشده کارش را شروع کرد،کارگران معدن میشدوان با عقد قرارداد 21 ساله جذب این شرکت تازه تأسیس خواهند شد و مشکل آن‌ها رفع می‌شود.
مدیرعامل مجتمع معدنی فلات مرکزی بافق اخراج کارگران را سوءتفاهم پیش‌آمده قابل‌حل دانست.
اسلامی با تکذیب خبر اخراج گروهی در برخی شرکت‌ها گفت: به نقل از برخی کارگران از شرکتی که در رسانه‌ها از آن یادشده، مدت قراردادش یک سال باقی است .
وی آنچه را شیطنت برخی پیمانکاران عنوان کرد، یادآور شد: آن‌ها وانمود می‌کنند که شرکت در حال تعطیلی است، در حال پیگیری موضوع هستیم و به همین دلیل پیمانکار را توبیخ می‌کنیم.
وی بابیان اینکه هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون مجوز مجتمع فلات مرکزی درخواست برقراری بیمه بیکاری برای کارگران بکند، افزود: پیمانکار چند نفر را به دلیل برخی مشکل و تخلف از کار برکنار کند این حق را دارد.
وی ادامه داد: از اینکه تمام کارگران بیکار شوند آن‌هم زمانی که کار خاتمه نیافته باشد امکان ندارد و این شیطنت پیمانکار است.
این مسئول معدنی بیکار شدن 90 نفر کارگر شرکت مبین را تائید کرد و گفت: مهلت قرارداد این شرکت، خردادماه سال 97 تمام شد و پیمانکار جدید نیز جایگزین شده و تعدادی را هم جذب کرده اما در تلاشیم تا همه کارگران اخراجی جذب شوند.
مدیر فلات مرکزی بافق در خصوص حقوق و دستمزد کارکنان ‌هم خاطرنشان کرد : حقوق شهریور پرداخت و مهرماه نیز به‌زودی پرداخت خواهد شد.
مجتمع معدنی فلات مرکزی ایران - بافق با سه معدن سنگ‌آهن شامل میشدوان، چاه گز و آنومالی a1 با 900 نیرو کار به مرکزیت میشدوان در فاصله 35 کیلومتری شهر بافق فعالیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار