کد خبر: ۶۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 25 July 2015

مدیر حج و زیارت استان گفت: سال گذشته 16 هزار البرزی به حج عمره اعزام شدند.
سید مرتضی حسینی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: سهیمه ایران برای اعزام زائرین به حج عمره هرسال 800 هزار نفر است ولی سال گذشته به دلیل بروز برخی اتفاقات در فرودگاه جده این آماربه 400 هزار نفرکاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ازاستان البرز در مجموع 16 هزارنفر به حج عمره اعزام شدند که این تعداد به نسبت سال‌های قبل‌ترکاهش یافته بود.
حسینی افزود: هرچند در اعزام افراد به مناسک حج محدودیت‌هایی وجود دارد و غالبا توصیه می‌شود کسانی که به سن تلکیف شرعی نرسیده‌اند به حج اعزام نشوند ولی اگر والدینی دوست دارند فرزند خردسال خود را با خود به مکه ببرند می‌توانند فیش تهیه و دراین خصوص اقدام کنند.
وی در ادامه به آزادشدن امکان نقل و انتقال فیش‌های حج اشاره کرد وگفت: تا سال گذشته امکان نقل و انتقال فیش‌های حج به چز به وابستگان درجه یک وجود نداشت ولی از سال 93 افراد می‌توانند فیش‌های خود را به هرشخصی که می‌خواهند انتقال دهند.
این مسئول اضافه کرد: علاوه براین، اگر فردی امکان رفتن به حج تمتع را ندارد می‌تواند به دفاتر زیارتی استان مراجعه و یک فیش تمتع خود را به سه فیش عمره تبدیل کند.
حسینی درخصوص برطرف شدن مشکل فرودآمدن هواپیماهای ایرانی درفرودگاه‌های عربستان گفت: طی چند سال گذشته شاهد ایجاد محدودیت‌هایی برای فرود هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های عربستان بودیم.
وی ابراز کرد: مقامات عربستان دلیل اعمال این محدودیت‌ها را قدیمی بودن ناوگان حمل ونقل هوایی ایران اعلام می‌کردند که خوشبختانه این مشکل امسال با خرید هواپیماهای جدید برطرف شده است.
مدیر حج وزیارت استان البرزگفت: تمام مسیرهایی که زائران برای رسیدن به مکه ازآنها عبور می‌کنند کاملا امن است و هیچ نگرانی دراین خصوص وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار