یک مشاور خانواده معتقد است، عدم مدیریت فضای مجازی در زندگی زوجین، باعث به مخاطره افتادن زندگی مشترک آنها می شود.
کد خبر: ۶۴۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 28 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی اصغر ساجدی ، با اشاره به افزایش استفاده از فضای مجازی در جامعه گفت: استفاده درست و یا نادرست هر وسیله‌ای که در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد، به چگونگی برداشت مخاطب از آن وسیله بستگی دارد و رسانه و فضای مجازی یکی از این ابزارهاست که گاه استفاده نادرست از آن موجب بروز مشکلاتی می شود.

وی افزود: این استفاده نادرست در زندگی برخی زوجین اثرات به مراتب شدیدتری خواهد داشت و امروزه شاهد هستیم که برخی از زوجین زندگی خود را به دلیل استفاده نادرست از این ابزار به مخاطره می‌اندازند.

وی ادامه داد: فرهنگ غلط و عدم برنامه ریزی در استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی، منجر به ناهنجاریهایی چون دور شدن افراد خانواده از هویت و فرهنگ اصلی‌شان می شود که روابط زوجین و خانواده را دچار ضعف و یا حتی ویرانی می‌کند.

این مشاوره خانواده با تاکید براینکه عقاید به اصطلاح روشن فکرانه غربی، تصاویر، مطالب و آزادی در فضای مجازی باعث از بین رفتن بسیاری از مسائل می شود، اظهارکرد: زوجینی که مدت زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند، می توانند همان زمانی را که اینگونه صرف می شود، با همسر خود بگذرانند و مقید به چارچوب مقدس روابط زناشویی به طور صحیح باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت درست زندگی می تواند به تداوم زندگی زوجین کمک کند، افزود: اگر این مدیریت نباشد، در زندگی زوجین جوان خلاء ایجاد شده و هرچیزی اعم از رسانه ها و افراد می توانند به زوجین و زندگی آنها صدمه وارد کنند.

ساجدی به نقش و اهمیت "حیا" در زندگی زوجین و لزوم دوری از عوامل "حیازُدا" در زندگی مشترک اشاره کرد و یادآورشد: تقسیم قدرت بصورت عادلانه در خانواده به طوریکه زوجین هر دو احساس کنند در تصمیم گیری ها نقش دارند، ازجمله مواردی است که رسانه ها می توانند روی آن تاکید کنند.

وی اضافه کرد: همچنین احترام به مرزها و حریم یکدیگر، لزوم احترام گذاشتن به انتخاب همدیگر، ایجاد مهارت های ارتباطی به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت در زندگی زوجین از دیگر مسائلی است که رسانه ها می توانند به آن بپردازند.

این مشاور خانواده تاکیدکرد: زوجین باید بیاموزند که زندگی باید در زمان حال باشد و نه در آینده یا گذشته، یعنی به حدی از پختگی رسیده باشند که دائما اختلافات گذشته را وارد زندگی خود نکنند.

وی یادآورشد: زندگی زناشوییِ باثبات زمانی پدید می آید که زن و شوهر بتوانند تعارضات اجتناب ناپذیر روابط خود را حل کرده و بین تفاوت هایشان آشتی برقرار کنند.

ساجدی با بیان اینکه همه زوجین تعارضات خود را به یک شکل حل نمی کنند، افزود: زوجین موفق کسانی هستند که در اکثر موارد باهم اتفاق نظر دارند، مشکلات خود را با آرامش حل کرده، اهل تبادل نظر و گفت و گو بوده و گفته های یکدیگر را تکمیل می کنند.

وی یادآورشد: رسانه باید نقش خود را در ترویج زندگی سالم و پایداری خانواده ها در جامعه کنونی بخوبی ایفا کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار