دبیر جشنواره استانی شهید رجایی:
دبیر جشنواره استانی شهید رجایی با اشاره به اینکه اصلاح نظام اداری و ارتقاء بهره‌وری دو بال توسعه در هر جامعه است، گفت: بخش عمده‌ای از وظایف دولت از طریق نظام اداری عملیاتی و پیاده‌سازی می شود.
کد خبر: ۶۴۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 28 August 2018

سید مجتبی حسینی‌پور اردکانی در جشنواره استانی شهید رجایی و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان یزد در سالن شهید عباسپور گفت: چنانچه هدایت و پیشبرد جامعه به سمت اهداف توسعه پایدار را به‌عنوان بزرگ‌ترین خدمت به مردم بدانیم، بسیاری از تغییرات به‌هم‌پیوسته و در فرآیندی مطلوب منجر به بهبود تمامی ابعاد زندگی مردم، گسترش رفاه، آسایش عمومی و رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مهم مستلزم گسترش زیرساخت‌ها در جامعه است، افزود: نظام‌های اداری و زیرساخت‌های قانونی به‌عنوان عامل مهم پیش برنده و موتور محرک این فرآیند به شمار می‌آید.

دبیر جشنواره استانی شهید رجایی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از وظایف دولت در اعمال حاکمیت و مدیریت توسعه، از طریق نظام اداری عملیاتی و پیاده‌سازی می‌شود، تصریح کرد: معیار توسعه‌یافتگی هر کشوری به میزان بهره‌گیری مطلوب و بهینه از منابع و امکانات و سرمایه‌های موجود است.

حسینی‌پوراردکانی اظهار داشت: اصلاح نظام اداری و ارتقاء بهره‌وری دو بال توسعه در هر جامعه است که غفلت از آن تحقق اهداف را به تهدید سوق می‌دهد و در حال حاضر ۸۵ درصد از رشد اقتصادی کشور به اتکا منابع مالی و سرمایه ایجاد و تنها ۱۵ درصد از رشد اقتصادی ما در کشور متکی به عوامل بهره‌وری و نیروی کار است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان یزد با اشاره به اینکه سهم عامل بهره‌وری تنها هشت درصد بوده که در مقایسه باهدف گذاری ۳۵ درصد در قانون برنامه ششم سهم بسیار ناچیزی است، ابراز داشت: در دیگر کشورها بعضاً عامل نیروی انسانی بیش از ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور را رقم می‌زند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سهم نیروی کار با تحصیلات عالی در کشور از سال ۸۰ تا ابتدای سال ۹۶ از ۱۰ درصد به ۲۸ درصد ارتقاء داشته است که این آمار حاکی از کاهش بهره‌وری به همین اندازه در نیروی کار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار