5کوهنورد داخلی و5 کوهنورد خارجی از کشور ترکیه قصد صعود به قله دماوندداشتند اما به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر خود را گم کردند.
کد خبر: ۶۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 21 July 2015
به گزارش تابناک مازندران،مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات 4500متری منطقه تخت فریدون شهرستان آمل خبر داد و گفت:نجاتگران جمعیت هلال احمراستان موفق شدند  5کوهنورد داخلی و5 کوهنورد خارجی از کشور ترکیه را که قصد صعود به قله دماوند را داشتند اما به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر خود را گم کرده بودند نجات دهند.
 مهدی ولی پور افزود: تعدادی از کوهنوردان داخلی و خارجی از روز یکشنبه قصد صعود به قله دماوند را داشتند که با بارندگی شدید و شرایط جوی نامساعد روبه‌رو می‌شو‌ند.
وی افزود: این کوهنوردان که شامل دو گروه کوهنوردان داخلی و خارجی بودند، مسیر عبوری خود را گم کردند که صبح روز دوشنبه با گزارش این حادثه به جمعیت هلال احمر استان، تیمهای امداد کوهستان جمعیت هلال احمر مازندران برای نجات این افراد به ارتفاعات گزانه و ملار اعزام شدند.
وی تاکید کرد: پنج کوهنورد خارجی از کشور ترکیه و پنج کوهنورد جانباز ‌کشورمان سرانجام پس از 8ساعت تلاش  و جستجوی مستمرنجاتگران جمعیت هلال احمر مقارن ‌ظهر روز دوشنبه پیدا شدند.‌
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: این ورزشکاران تحویل اقامتگاه و کمپ فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در منطقه پلور شدند.وی همچنین از مشارکت نیروهای مردمی در این عملیات تقدیر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار