وی با بیان اینکه کم‌آبی بدن در فصل تابستان حتی می‌تواند کشنده باشد، افزود: نوشیدن آب در افزایش کارایی موثر است و به خاطر همین ورزشکاران و کوه‌نوردان بیش از فعالیت آب زیاد می‌نوشند.

این مشاوره تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در فصل تابستان به جای نوشیدن آب خنک از نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های غیر طبیعی استفاده می‌کنند که حاوی قند و شکر است و این مسئله سبب شده تا سلامتی آنها به خطر بیفتد و آب بدن مورد نیاز این افراد نیز به خوبی تامین نشود.

بزرگمهر عنوان کرد: برخی از افراد در تابستان میل به خوردن ناهار ندارند و این امر موجب شده تا این افراد خوردن هله و هوله‌های ناسالم همچون چیپس، پفک و انواع کیک‌ها را جایگزین غذای اصلی خود کنند یا در وعده شام پرخوری کرده که سبب چاقی و اضافه وزن در این افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از میوه و سبزیجات در جهت تامین آب بدن موثر است، گفت: باتوجه به اینکه انرژی مغز و سلول‌های عصبی از بیشتر مواد قندی و نشاسته‌ای تامین می‌شود افراد جهت حفظ سلامت خود باید از خوردن خوراکی‌های شیرین و غیر مفید که موجب چاقی و افزایش چربی در بدن شده و ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد پرهیز کنند.