استاندار خوزستان در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن
شریعتی تصریح کرد: اقداماتی که در جهت کمک به متقاضی سرمایه گذاری انجام می شود و تغییر برنامه از یک روش کاملا سنتی به روش مکانیزه سرعت را در این کار پیش برده است. در 3 ماهه اول سال گذشته تعداد مجوز برای واگذاری واحدهای صنعتی صفر بوده است اما در 3 ماهه اول سال جاری به رقم 58 مورد مجوز رسیده است. 
کد خبر: ۶۳۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 25 July 2018
استاندار خوزستان در همایش بزرگداشت  روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی استان خوزستان که پیش از ظهر امروز 3 مرداد 97 برگزار شد  اظهار کرد: در شرایط حاضر باید از تمام ظرفیت های بالقوه استفاده شود تا مشکلاتی که دشمنان  سودای آن را در سر دارند به حداقل برسانیم. خوزستان استانی است ممتاز و دارای ظرفیت های خدادای ویژه ای است که شرایط جذی سرمایه گذار را فراهم کرده است.
 
به گزارش"تابناک"؛ استاندار خوزستان  ادامه داد: با توجه به این فرصت ها و موقعیت ها که این استان دارا می باشد، شاهد هستیم که مسئولینی که باید شرایط را برای تولید کننده و سرمایه گذار تسهیل کند، مغتنم شمرده نمی شود و با ملاحظات بسیار و ایجاد موانع مختلف به نحوی عمل می کنیم که تولید کننده و سرمایه گذار کار را رها می کند. 
 
شریعتی  با اشاره به اینکه حرکت در این مسیر علی رغم تمام امکانات و پتانسیل ها موفقیتی به دنبال نخواهد آورد گفت: سرمایه گذار باید احساس امنیت داشته باشد. بنابراین باید روند را به نحوی طراحی کنیم که این موانع و چالش ها به حداقل برسد. در این مدت تلاش های بسیاری شده است و اقدامات موثری در زمینه کاهش این موانع سنگ اندازی و چالش ها انجام شده است، اما تا کنون به نقطه مطلوب نرسیده ایم.
 
شریعتی تصریح کرد: اقداماتی که در جهت کمک به متقاضی سرمایه گذاری انجام می شود و تغییر برنامه از یک روش کاملا سنتی به روش مکانیزه سرعت را در این کار پیش برده است. در 3 ماهه اول سال گذشته تعداد مجوز برای واگذاری واحدهای صنعتی صفر بوده است اما در 3 ماهه اول سال جاری به رقم 58 مورد مجوز رسیده است. 
 
وی افزود: همه به نوعی این زنگ و صدای توسعه استان را شنیده اند، اما انتظار داریم آخرین پنبه ها از گوش بیرون آید و صداها بهتر شنیده شود و در این مسیر با سرعت بیشتری گام برداریم. 
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه دولت دوازدهم بسته های تشویقی را برای سرمایه گذاران در بخش خصوصی در نظر گرفته است ادامه داد:بانک های کشور در این بین نقش تعیین کننده دارند ، عامل اصلی تسهیل و تشویق برای سرمایه گذاری بانک ها هستند. سکون و عدم برنامه ریزی بانک ها روند سرمایه گذاری و تولید را با مانع روبه رو خواهد کرد. بانک ها باید درد و دغدغه سرمایه گذار را دغدغه خود بدانند. 
 
عالی ترین مقام دولت در استان  بیان داشت: در استان خوزستان اعتباری که برای کمک به تولید اختصاص دادیم و یارانه آن ها را پرداخت کردیم، یکی از اقداماتی است که در جهت تسهیل روند سرمایه گذاری انجام داده ایم. دغدغه کشور امر صادرات ، تولید و اشتغال است. 
 
وی افزود: تولید کنندگان باید در حوزه صادرات به روز باشند حتما باید روز به روز توان رقابت با دیگر تولید کنندگان را بهتر کنید و بر کیفیت محصول خود بیافزایید.
 
شریعتی با بیان اینکه در کنار تولید کننده خواهیم بود و شرایط فعالیت را تا جایی که امکان داشته باشد برای واحدهای تولیدی فراهم خواهیم کرد، گفت: با احداث بازارچه های مرزی، پایانه های مرزی قادر هستیم بازارهای کشور های همسایه را تصرف کنیم و دروازه ای برای صدور کالاهای ایرانی باشیم.وظیفه ما حمایت از سرمایه گذاران است  و بیش از پیش به این امر اهتمام خواهیم ورزید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار