رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان:
سیدنورالله حسین زاده بیان داشت: از دیگر راه های تامین ارز برای واحدهای صنعتی، اقدام وزارت صنعت،معدن وتجارت به این کار است ، این وزارت برای تامین ارز 42 هزار ریالی در حال اولویت بندی صنایع است تا به واحدهایی که نیاز واقعی وفوری به ارز دارند ارز پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۳۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 25 July 2018
مهندس سید نورالله  حسن زاده رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی استان خوزستان اظهار کرد: تلاش سازمان صنعت و معدن استان و وزارت در راستای کاهش مشکلات در حوزه صنعت و معدن  با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود می باشد.
 
به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: در جهت احصاء مشکلات واحدهای تولیدی ، کارگروه های رفع موانع تولید با حضور صنعتگران برگزار می شود. 
 
حسن زاده با اشاره به اینکه سازمان های خدمات رسان حق قطع آب و برق هیچ یک از واحدهای صنعتی را حتی به دلیل بدهی ندارند، گفت:بر اساس مصوبه ستاد تسهیل دستگاه های خدمات رسان مثل برق و آب در هیچ شرایطی حتی با وجود بدهی صنایع نباید خدمات خود به واحدهای صنعتی را قطع کنند. اما متاسفانه به تعهدات خود پایبند نبوده اند.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: یکی از راه های تامین ارز برای خرید مواد اولیه صنایع ازمحل فروش برگشت ارز صادرات شرکت های فولاد و پتروشیمی است که به این تعهد عمل نمی شود و ایجاد مشکل کرده است.
 
وی افزود: از دیگر راه های تامین ارز برای واحدهای صنعتی، اقدام وزارت صنعت،معدن وتجارت به این کار است ، این وزارت برای تامین ارز 42 هزار ریالی در حال اولویت بندی صنایع است تا به واحدهایی که نیاز واقعی وفوری به ارز دارند ارز پرداخت کنند.
 
حسن زاده با اشاره به حمایت ها از صنایع استان گفت: در فروردین ماه امسال 800 میلیارد ریال اعتبار به بانک ملی پرداخت شد که 10 درصد سود تسهیلاتی که این بانک به صنعت گران پرداخت می‌کند را پوشش می دهد و صنعتگر 8درصد دیگر سود تسهیلات را پرداخت می کند.
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از دیگر برنامه های حمایتی پرداخت تسهیلات توسط سایر بانک های عامل به صنایع است، بانک های عامل استان به طرح های صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات پرداخت می کند که از سال گذشته تاکنون 500 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع پرداخت شده است.
 
حسن زاده بیان کرد: 500 میلیارد ریال دیگر نیز ازسوی بانک ها به صنایع استان درحال پرداخت است و همچنین برای پرداخت یک هزار و 500 میلیارد ریال دیگر تسهیلات، طرح های صنعتی پیشنهاد شده درحال بررسی هستند.
 
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان در پایان گفت: باوجود تمام مشکلاتی که وجود دارد هشت میلیارد دلار طرح صنعتی دراستان درحال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار