رئیس فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی گفت: هدف ما عضویت در شورای المپیک آسیایی است که به این مهم نیز نزدیک شده ایم.
کد خبر: ۶۰۰۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، رضا حیدری در مجمع انتخابات هیات کونگ فو و هنر‌های رزمی استان کرمانشاه، به تشریح مشکلات کونگ فو ایران درذشته پرداخت و افزود: سال ۹۰ وضعیت این رشته ورزشی در کشور بگونه‌ای بود که فدراسیون آن منحل و به انجمن تبدیل شد.

وی با بیان اینکه دیدگاه خوبی نیز نسبت به این رشته در کشور وجود نداشت، ادامه داد: گونگ فو در ایران رشته‌ای ناشناخته بود که کسی نیز به آن توجهی نمی‌کرد.

رئیس فدراسیون کونگ فو بااشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته برای ارتقاء جایگاه کونگ فو در ایران، تاکید کرد: خوشبختانه امروز این فضا کاملا تغییر کرده، بطوریکهدر جایگاهی قرار گرفته ایم که تمام مسئولین برای رفع مشکلات پیش روی این رشته به ما کمک می‌کنند.

وی برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور ۲۷ کشور به میزبانی شهرستان قصرشیرین در سال ۹۴، برگزاری مجمع جهانی با حضور ۳۰ کشور در سال ۹۵ وبرگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی مشهد در سال ۹۶ را از جمله رویداد‌های مهمی عنوان کرد که در سال‌های گذشته باعث مطرح شدن ورزش کونگ فو در ایرانشد.

حیدری به ثبت رزم ملی ایران در نهاد‌های بین المللی و تشکیل فدراسیون آسیایی توآی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا در شورای المپیک آسیایی عضو شویم و درحال نزدیک شدن به این مهم هستیم.

به گفته این مسئول هر ساله ۱۵ درصد از اعتبارات فدراسیون طبق دستورالعمل وزارتخانه به هیات‌های استانی اختصاص می‌یابد.

وی همچنین بابیان اینکه استان کرمانشاه در رشته کونگ فو و هنر‌های رزمی پتانسیل‌ها و افتخارات بسیار خوبی دارد، اضافه کرد: آمار ورزشکاران بیمه شده این رشته در استان بایدمتناسب با پتانسیل‌های آن بالا باشد.

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنر‌های رزمی تاکید کرد: علاوه براین، این رشته در بخش قهرمانی بانوان چندان فعال نیست، لذا باید تقویت بخش بانوان رشته کونگ فو در استان مورد توجهقرار گیرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار