شهردار كرمانشاه گفت: حل معضل ترافيك نيازمند تصميمات بنيادي و اساسي است و هرگز با نصب چند تابلو و خط كشي معابر معضل ترافيك حل نمي شود.
کد خبر: ۵۹۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 28 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري كرمانشاه مهندس آرش رضايی با بیان این مطلب گفت: وظيفه سياستگذاري در شوراي ترافيك با شوراي ترافيك استان است و در هيچ جاي مهندسي ترافيك نگفته است كه با نصب چند تابلو علائم ترافيكي و خط كشي معابر مي توان معضل ترافيك را حل كرد.

وي ادامه داد: حل مسائل ترافيكي نيازمند تصميمات بنيادي و اساسي است كه تبعات اجتماعي آن در واقع بيشتر از تبعات فني و مهندسي آن مطرح است.

شهردار كرمانشاه گفت: با اين وجود شهرداري كرمانشاه با همكاري مجموعه استانداري و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، در دو سال گذشته با باززنده سازي طرح جامع حمل و نقل ترافيك كه سالها خوابيده بود و با اخذ قرارداد مطالعات بالادستي براي حل معضل ترافيك و تجهيز و توسعه مركز كنترل ترافيك و انجام پيگيري هاي لازم براي پوشش تصويري شهر اقدامات خود را انجام داده است.

رضايي خاطرنشان كرد: شهرداري كرمانشاه چهار معبر جديد را كلا از منابع داخلي خود اجرا كرده و دو معبر ديگر هم در دست طراحي و اجرا دارد و منتظر تصميمات ساير دستگاه ها براي اضافه شدن به شبكه ترافيكي شهر هستيم.

شهردار كرمانشاه يادآور شد: همچنين تقاطع هاي غير همسطح امام حسين (ع) و امام خميني (ره) با 30 درصد از منابع استانداري و 70 درصد از منابع داخلي شهرداري در حال اجرا هستند و سه تقاطع ديگر هم در دست طراحي براي قرارگرفتن در منابع اعتباري سالهاي آينده داريم.

وي ادامه داد: به شكل گسترده اي در سطح شهر «مديريت جهت» انجام داده ايم، اصلاح هندسي هاي وسيعي را در سطح شهر صورت داده ايم، آزادسازي معابر را داشته ايم، چندين خيابان پر تردد و با حجم بالاي ترافيك را به صورت يك طرفه در آورده ايم و مجموعه اي ديگر از اين دست اقدامات كه در مهندسي ترافيك به آنها «مديريت جهت» گفته مي شود در شهر كرمانشاه در مدت دو سال اخير انجام گرفته است.

رضايي در پايان تاكيد كرد: مصداق براي نداشتن برنامه حل معضل ترافيك، عدم نصب تابلو نيست بلكه عدم پيگيري طرح جامع حمل و نقل و ترافيك است كه شهرداري كرمانشاه به شدت پيگير آن بوده و در حال اجرايي شدن است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار