مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: با جلوگیری از موازی کاری دستگاه های اجرایی در برنامه های هفته جوان کیفیت برنامه های ارتقاء خواهد یافت
کد خبر: ۵۹۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 28 April 2018

نشست کمیته تخصصی برنامه های هفته جوان با حضور فخرالسادات خامسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، احمد طالبی معاون فرهنگی و امور جوانان و جمعی از کارشناسان این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این نشست سطحی نگری به مسائل جوان را یک آسیب بزرگ برای جامعه قلمداد کرد و گفت : هر گونه سهل انگاری در شکل دهی شخصیت جوانان می تواند جامعه را در درازمدت دچار مشکلات بنیادین کند و هفته جوان فرصت خوبی برای یادآوری اهمیت توجه به این نسل است.

فخرالسادات خامسی افزود: در این هفته فرصت خوبی است تا سلسله نشست های آزاد اندیشی با موضوع های مرتبط با جوانان با حضور مسئولین برگزار شود تا جوانان بتوانند مباحث و دغدغه های خود را بزنند.

وی اظهار داشت : بمنظور ارتقای سطح اثربخشی شاخصه های فرهنگی در جامعه دستگاههای اجرایی باید در تدوین و طراحی برنامه های هفته جوان از موازی کاری وهزینه های غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست گفت: باید برنامه های هفته جوان با کیفیت و مشارکت بالای جوانان برگزار شود که با توجه به جلسات و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد برگزاری برنامه های خوب و با کیفیت در سطح استان خواهیم بود.

شریعتی افزود: جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در شکل دهی سرمایه انسانی، علمی و دانایی برخوردارند. جوان بودن جامعه فرصتی را برای نظام مدیریتی کشور فراهم کرده تا بتواند با استفاده از این ظرفیت استثنایی، زمینه رشد و اعتلای همه جانبه جوانان و توانمند سازی آنان برای پیشرفت و تعالی کشور را فراهم کنند.

وی با اشاره به راهکارهای لازم و صحیح در حوزه مسایل فرهنگی جوانان، بیان داشت: تبیین درست مولفه های هویتی جوانان و تکریم منزلت آنها، حل مشکلات آنها در بخش های مختلف، آموزش به خانواده ها در نحوه رفتار مناسب با جوانان و ارایه الگوهای موفق در عرصه های مختلف جامعه از جمله مهمترین راهکارهای لازم در حوزه فرهنگی قشر جوان به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار