رییس اداره میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بافق با اشاره به بازدید 380 هزار گردشگر از اين شهرستان در ايام عيد نوروز، رمز موفقيت اين شهرستان در جذب مسافران و گردشگران نوروزي را نه تنها حمایت مالی بلكه همفکری و تعامل تمامی مسئولان اين شهرستان دانست.
کد خبر: ۵۹۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 18 April 2018

«لیلی رنجبر»، با اشاره به انتخاب بافق به عوان شهر نمونه گردشگري در نوروز 97، گفت: شهرستان بافق در ايام نوروز پذيراي 380 هزار گردشگر از اقصي نقاط كشور بود كه از اين تعداد بیش از پنج هزار نفر در هتل‌ها، کمپ‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اين شهرستان بافق اقامت كردند.

وی از برپايي 15 نوروزگاه در اين شهرستان خبر داد و گفت: حتي نوروزگاه‌های روستایی اين شهرستان با برنامه‌هاي فرهنگي و متنوعي كه براي آنها تدوين شده بود، با استقبال خوب مسافران مواجه شد به نحوي كه برخلاف تصور عمومي در اين بخش اقامت‌ بازدیدکنندگان و گردشگران را نيز شاهد بوديم.

این مسئول بيشترين استقبال از نوروزگاه‌هاي اين شهرستان را مربوط به نوروزگاه آبشار به عنوان بزرگترین نوروزگاه استان دانست و بیان کرد: این نوروزگاه به دلیل برگزاری برنامه‌های فرهنگی خاص و متنوع از جمله معرفی آیین‌هاي سنتي شهرستان و همچنين زندگی ایل قشقایی مورد استقبال فراوان گردشگران قرار گرفت.

وي همچنين از نوروزگاه آهنشهر در اين شهرستان كه نقش موثري در جذب گردشگران نوروزي داشت، ياد كرد و افزود: علاوه بر نوروزگاه ‎ ‌های روستاهای قطروم، شادکام و رضاییه كه با استقبال خوبي مواجه شد، طرح ترنم بهاري در آستان مقدس امامزاده عبد الله(ع) نیزخيلي مورد توجه مسافران نوروزي قرار گرفت.

رنجبر استقبال مسافران نوروزي از خدمات اقامتگاه‌های بومگردی شهرستان را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: در ايام نوروز امسال بیش از سه هزار نفر در اين اماكن سنتي اقامت داده شدند.

وی به برخي اقدامات صورت گرفته قبل از سال جديد نيز اشاره و تصريح كرد: مرمت مجموعه کارگاه میر، مرمت محور فرهنگی و تاریخی بافق از امامزاده عبدالله(ع) تا میدان خان، ساماندهی آب انبار و حسینیه حوض بازو و حمام کاکا به صورت شکیل و مناسب با مشارکت شهرداری تا قبل از تعطیلات نوروز نيز توانست نقش مهمی در جلب رضایت گردشگران نوروزي بافق ایفا کند. 

این مسئول با اشاره به تاثیر تبلیغات مناسب و گسترده در جذب گردشگران نوروزی، بیان کرد: معرفی شهرستان از طريق شبکه یک سیما و پخش آیتم‌های زيبا از سيماي استاني تابان كمك موثري براي جذب گردشگران نوروزي به شهرستان بافق بود.

وی تعامل و مشاركت مسئولان شهرستان بافق در اجراي تمام برنامه‌های فرهنگی و گردشگری اين شهرستان را قدر نهاد و تاكيد کرد: معمولاً جذب سرمايه به هر نحوي براي برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي قابل انجام است لذا رمز موفقيت اين شهرستان در جذب مسافران و گردشگران نوروزي را تنها حمایت‌های مالی نیست بلكه همفکری و تعامل تمامی مسئولان اهمیت بیشتری دارد.

رنجبر در پايان نيز از شهرداری، فرمانداری و بخشداری و شركت سنگ آهن مركزي كه در برنامه‌ها حامي و مشارکت داشتند و همچنين دهياران و روستاييان كه در موضوع بومگردی‌ها همکاری داشتند، قدردداني كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار