فرماندار مهريز طرح تفضيلي اجرايي نحوه نگهداري از ميراث طبيعي ملي سرو كهنسال منگاباد را به شهردار مهريز ارائه کرد.
کد خبر: ۵۸۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 07 April 2018

«سيد محمد رستگاري» فرماندار مهريز صبح امروز درجلسه تشریح عملیات اجرایی طرح نگهداری از سرو منگاباد با ارائه سندطرح تفضيلي اجرايي نحوه نگهداري  از ميراث طبيعي ملي سرو كهنسال منگاباد به شهردار مهريز، گفت: سرو کهنسال منگاباد مهریز به عنوان یکی از با ارزش‌ترین میراث‌هاي طبیعی است که به دلیل قدمت تاریخی و ارزش معنوي، همواره مورد توجه مردم استان یزد و به ویژه مردم شهرستان مهریز قرار گرفته است.

وي افزود: متاسفانه به دلایل متعددي از جمله تغییر در شرایط اکولوژیکی پیرامون آن، در چند دهه گذشته آسیب جدي به آن وارد و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

رستگاري خاطرنشان كرد: اهمیت و ارزش بالاي اين درخت باعث شد تا با پیگیري‌هاي مسئولان شهرستان مهریز و استان یزد، موضوع حفاظت از اين درخت در کانون توجه قرار گیرد و بر همین اساس پیشنهاد شد با تدوین طرح و دستورالعمل اجرایی و مدیریتی، نسبت به ساماندهی وضع موجود درخت و محیط پیرامونی آن اقدام شود.

وي در ادامه برضرورت اجراي اين طرح جامع تاكيد كرو و گفت: محافظت از سرو در برابر عوامل تهدید کننده طبیعی و غیر طبیعی است تا در کنار آن با استفاده پایدار و بلند مدت گردشگري، منطقه نیز از برکات این امر برخوردار شود . 

رستگاري در پايان از تمام کسانی که با پیگیري‌هاي مستمر و دلسوزانه، شرایط را براي طرح موضوع حمایت و حفاظت از سرو کهنسال مهریز فراهم کردند،  قدرداني كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار