نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه هنرمندان را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 22 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید محمدحسین میرمحمدی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان گلپایگان اظهار کرد: با برپایی این نمایشگاه بخشی از استعدادهای جوانان و نوجوانان گلپایگانی در معرض دید همگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از جوانان هنرمند گلپایگانی که در روستاها زندگی می‌کنند ‌از‌ ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: دهه فجر فرصت خوبی برای برپایی و گشایش نمایشگاه‌های هنری است و امیدواریم در برپایی نمایشگاه‌های آینده شاهد حضور‌ جوانان بیشتری باشیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان گلپایگان این افتخار را دارد که از دیرباز مهد هنرمندان و عالمان بوده و از نظر فرهنگ و علم و هنر در کشور از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان در عرصه‌های مختلفی مانند خوش‌نویسی، نقاشی، هنرهای تجسمی و نمایش‌های آیینی به فعالیت مشغول هستند، تاکید کرد: در عرصه قانون‌گذاری باید حمایت بیشتری از هنرمندان صورت گیرد و اگر‌ هنرمندان با مشکلاتی در شهرستان مواجه هستند آن را با مسئولان در میان بگذارند.

میرمحمدی با قدردانی از والدین هنرجویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان که زمینه برپایی نمایشگاه‌های هنری را فراهم می‌کنند، ادامه داد: با توجه به خلاهایی که وجود دارد هنرمندان می‌توانند با خلق آثار هنری این خلاها را به تصویر بکشند و در این راه نهادها و تشکل‌های مردمی نقش تاثیرگذار و حمایت‌کننده‌ای دارند.

وی گفت: بیمه هنرمندان از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست اقدام است و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان نیز در ادامه اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود 130 اثر نقاشی و طراحی برتر از حدود 40 هنرمند در رده‌های سنی مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

هادی بیاتی افزود: در طراحی و نقاشی این تابلوها از تکنیک‌های رنگ و روغن، مداد رنگی، سیاه قلم، گلاژ و اکرولیک استفاده شده است.

وی همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناسایی و معرفی هنرمندان نونهالان، نوجوانان، جوانان و فرهنگ‌سازی و گرایش بیشتر مردم به نقاشی و طراحی عنوان کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان گفت: این نمایشگاه دومین نمایشگاه اختصاصی نقاشی است که با همکاری آموزشگاه هنر ایرانی به مدت 6 روز در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برپا شده بود و در این مدت شاهد استقبال خوب مردم گلپایگان از این نمایشگاه بودیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار