امام جمعه شهرضا:
تابناک: امام جمعه شهرضا گفت: منابع آبی شهرضا به نقطه بحرانی رسیده و عبور از این وضعیت نیازمند مدیریت بهینه مصرف آب ازسوی شهروندان است.
کد خبر: ۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 03 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز بابیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به‌عنوان یک فرصت ارزشمند در جهت تقویت تقوای الهی در شئون مختلف زندگی مطرح است و باید در این ایام نسبت به تبیین فرهنگ مهدویت در سطوح مختلف جامعه اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ملزومات زندگی اصولی بشر در عصر حاضر توجه به‌سلامت معنوی است و با توجه لازم به این اصل مهم زمینه برخورداری از یک جامعه سالم و عاری از بیماری‌های ظاهری و باطنی مهیا می‌شود.

امام‌جمعه شهرضا بابیان اینکه ماه رمضان به‌عنوان عرصه‌های برای تقویت خویشتن‌داری و گذشت در سطح جامعه مطرح است، متذکر شد: افزایش آستانه تحمل، پرهیز از تهمت و دروغ‌گویی نسبت به دیگران و بخشش دیگران از مهم‌ترین مسائلی به شمار می‌رود که باید از آن به‌عنوان دستاوردهای ماه رمضان یاد کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران گفت: این جنایت بزرگ برگ سیاه دیگری در تاریخ آمریکا به ثبت رساند و به جهانیان ثابت کرد که هیچ‌وقت فریب شعارها و وعده‌های آمریکا را نخورند.

یعقوبی در ادامه با تشریح اهمیت حضور اقشار مختلف جامعه در مراسم روز قدس گفت: در طول چند سال گذشته فضای جامعه جهانی برای آزادسازی قدس و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی مهیا شده است و انتظار می‌رود اقشار مختلف جامعه به شکل همه‌جانبه در این عرصه خطیر حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، منابع آبی شهرضا به نقطه بحرانی رسیده است و برای عبور از این وضعیت باید شهروندان رعایت الگوی صحیح مصرف را در دستور کار داشته باشند.

امام‌جمعه شهرضا با اشاره به اینکه تبیین تعالیم قرآنی در ارکان زندگی فردی و اجتماعی مهم‌ترین راهکار حل مشکلات کنونی جامعه است، متذکر شد: در این راستا باید نسبت به بررسی وضعیت کنونی تعالیم قرآنی در زندگی خود اقدام کنیم و برای تأمین آینده جامعه نسبت به بهره‌گیری از این نعمت الهی اهتمام داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای به شکل مناسب مشخص‌شده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از اعضای تیم مذاکره‌کننده به‌عنوان افرادی غیور و متدین یادکردند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد دست‌یابی به توافق عزت مندانه در این عرصه خطیر باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار