پروژه تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 06 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه‌ کرمانشاه، سهراب براندیشه رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه، امروز(17 بهمن) در این مراسم اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن هگزان بدون بنزن یا هگزان پلیمری و با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومانی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پروژه تولید هگزان بدون بنزن در چند فاز است، خاطرنشان کرد: فاز اول پروژه که بخش مطالعاتی است از امروز آغاز شده و‌ طی چند ماه آینده عملیات اجرایی پروژه نیز آغاز می شود.

براندیشه تصریح کرد: با اجرای این پروژه میزان بنزن موجود در هگزان به کمتر از یک درصد خواهد رسید.

رئیس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه میزان نیاز سالانه هگزان بدون بنزن در کشور را ۲۰ هزار تن اعلام کرد که هفت تا ۱۰ هزار تن آن از خارج کشور از جمله رومانی، چین و کشورهای آسیای میانه تامین می شود.

وی گفت: مابقی هگزان بدون بنزنی که در کشور تولید می شود نیز با روش هایی است که برای محیط زیست ضرر دارد.

براندیشه گفت: این پروژه گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش نیاز به واردات از خارج کشور است که بر اساس توان پالایشگاه کرمانشاه و به همت بخش خصوصی اجرا می شود.

رییس هیات مدیره پالایشگاه کرمانشاه درخصوص بازار مصرف محصولات این پروژه نیز اظهار کرد: هگزان بدون بنزن در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد و کرمانشاه هم از قطب های پتروشیمی کشور است. به علاوه اگر خط تولید اتیلن غرب کشور راه اندازی شود به ۳۵ هزار تن هگزان بدون بنزن در سال نیاز دارد.

براندیشه یادآور شد: با اجرای این پروژه میزان تولید «نرمال پنتان» در پالایشگاه از ۵۵۰۰ تن به ۱۴ هزار تن در سال افزایش می یابد.

وی در پایان از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ «برج تقطیر در خلا» پالایشگاه کرمانشاه در اسفندماه امسال هم خبر داد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار