دبیر شورای عالی امنیت ملی، اقدامات اخیر آمریکا برای به چالش کشاندن برجام را رفتاری غیر قانونی خواند.
کد خبر: ۵۵۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 24 January 2018

به گزارش تابناک : شمخانی گفت: اقدامات اخير امريكا براي به چالش كشاندن برجام رفتاري غيرقانوني است و امكان مذاكره مجدد در مورد اين سند كامل و غيرقابل تجزيه، تحت هيچ شرايطي وجود ندارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی، توافق برجام را حداقل مطالبات ایران براي دستيابي به توافق با 1+5 عنوان كرد و با اشاره به كارشكني امريكا در اجراي تعهدات برجامي اظهار داشت: در حالي كه به رغم پايبندي كامل ايران به تعهدات خود، هنوز بخشي از گشايش هاي اقتصادي كه مي بايست در چارچوب تعهدات امريكا و حتي اروپا محقق مي شد انجام نشده است، صحبت كردن در مورد بازبيني برجام، بياني وقيحانه و ناشي از توهم رئيس جمهور امريكاست.
وي افزود: توان موشكي ايران كاملا بومي و برگرفته از تجربه 8 سال دفاع مقدس و مظلوميت مردم ايران در تامين نيازمندي هاي اوليه براي دفاع در برابر تجاوز است  و مسير تكامل خود را در چارچوب بازدارندگي در برابر تهديدات با قدرت ادامه خواهد داد.
شمخاني يادآور شد: در چارچوب اجماع كامل مجموعه مسئولان جمهوري اسلامي ايران، هيچ گونه مداكره اي در موضوع موشكي و توان دفاعي خود با هيچ كشوري نخواهيم داشت.
دبير شوراي عالي امنيت ملي درخصوص سياست هاي منطقه اي كشورمان و راهبردهاي آينده ايران تصريح كرد: اقدامات ايران در منطقه هيچ گونه مغايرتي با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد ندارد و تلاش هاي امريكا براي تصويرسازي غلط از رفتارهاي ثبات آفرين ایران ناشي از شكست واشنگتن و همپيمانان  آن در استفاده ابزاري از تروريسم براي تحميل اراده خود به كشورهاي مستقل منطقه است.
شمخاني در پايان  با اشاره به تحركات جديد دستگاه ديپلماسي امريكا براي همراه سازي كشورهاي اروپايي و عربي با سياست هاي ضدايراني امريكا افزود: به نظر مي رسد پس از گسترش تروريسم تكفيري به كشورهاي اروپايي و لمس نزديك تهديدات آن ازجانب شهروندان اين كشورها، عقلانيت كافي براي درك نقش تاثيرگذار ايران در مهار كردن تروريسم و شناخت اهداف مخرب امريكا در اين زمينه ايجاد شده باشد.

 

 

 

منبع : شبکه خبر  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار